طرز تهیه مربای سیب قرمز خانگی ساده و رنده شده بدون پوست + فیلم

دستور پخت مربای سیب قرمز

طرز تهیه مربای سیب قرمز

 

مربای سیب قرمز یکی از روش های تهیه مربا با سیب قرمز رنگ می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است. شما می توانید سیب قرمز را به صورت رنده شده یا درسته مربا کنید و برای سرو صبحانه و عصرانه و یا انواع شیرینی ها استفاده کنید. مربای سیب را می توان یکی از مربا های پر طرفدار در دنیا دانست زیرا طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با سیب قرمز آن را پخت کنید. این رسپی فوق العاده ساده و امتحان شده می باشد و شما به همراه یک فیلم آموزشی در انتهای پست آن را یاد بگیرید. اگر مربا به غلظت برسد اصلا شکرک نمی زند و ماندگاری بالایی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا سیب قرمز ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب قرمز بدون پوست

  • سیب ۱ کیلوگرم
  • شکر ۸۰۰ گرم
  • آب ۱ پیمانه
  • زعفران دم شده ۱ ق غذا خوری
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • سرکه سفید ۱ پیمانه
  • دارچین ۱ تکه

طرز تهیه مربای سیب قرمز رنده شده در خانه

طرز تهیه مربای سیب قرمز رنده شده در خانه

ابتدا سیب ها را بشورید و با پوست کن پوست بگیرید. سپس آن را رنده درشت بزنید و یا می توانید خلالی یا با قالب دلخواه اسلایس بزنید. داخل یک لگن مقداری آب و سرکه را بریزید و سیب ها را داخل آن قرار دهید زیرا سیب ها زود سیاه می شوند. می توانید بجای سرکه سفید از لیموترش تازه نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید تا شکر کاملا حل و شروع به جوشیدن کند و قل بزند. سیب ها را آبکش کنید و اصلا نیاز نیست روی سیب آب بگیرید. سیب ها را به همراه چوب دارچین به شربت اضافه کنید و حرارت را روی شعله متوسط تنظیم کنید و بگذارید تا شربت به قوام برسد و سیب ها کاملا نرم و پخته شود.

مرحله سوم: افزودن گلاب و زعفران

بعد از حدود ۴۵ دقیقه باید زعفران غلیظ را به همراه گلاب به مربا اضافه کنید و دوباره برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا خوشرنگ و عطر شود. هر چندکاهی بهتر است مربا را هم بزنید تا سیب ها خوب نرم شوند. برای از ۲۰ دقیقه باید شربت را تست کنید که به غلظت رسیده باشد. برای تست این کار مقداری از شربت را داخل نعلبکی بریزید و داخل یخچال قرار دهید اگر به راحتی حرکت کند یعنی به غلظت رسیده است. در ۴ دقیقه انتهای پخت مربا می توانید ۱ ق غذا خوری آبلیموترش تازه اضافه کنید تا شکرک و یا کپک نزند. مربا را از روی حرارت بردارید و زمانی که سرد شد داخل شیشه تمیز ریخته و محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربای سیب خانگی بدون پوست + فیلم

  1. می توانید بجای دارچین از وانیل یا پودر هل استفاده کنید.
  2. حرارت قابلمه باید نه خیلی کم و نه زیاد باشد تا به غلظت برسد.
  3. موقع استفاده کردن اصلا نباید قاشق خیس را به مربا بزنید وگرنه زود کپک می زند.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه