طرز تهیه ترشی کرفس و گل کلم و موسیر خانگی ساده و فوری

ترشی کرفس و گل کلم

 

ترشی های پاییزی بسیار محبوب و خوشمزه هستند و با انواع سبزیجات تهیه می شود و این بار قرار است با چند سبزیجات فوق العاده یک ترشی عالی در این فصل به شما یاد دهیم که می توانید برای تنوع در ترشی های خود تهیه کنید. این ترشی طعم و مزه متعادلی دارد زیرا خالص از سرکه تهیه نمی شود و از ترکیب سرکه و آب تهیه می شود. در تهیه ترشی ها یکی از مهم ترین نکات بعد از شستن سبزیجات خشک بودن آن می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی کرفس و گل کلم و موسیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی گل کلم مخلوط

 

مواد لازم

برگ کرفس۱ پیاله
کرفس۳۰۰ گرم
گل کلم۵۰۰ گرم
فلفل تند۲ عدد
موسیر۱۵۰ گرم
نمک۲ ق غذا خوری
سرکف سفید۲ لیوان
آب جوشیده سرد شده۳ لیوان
زردچوبه ، پودر تخم گشنیز و دانه فلفل سیاهاز هر کدام ۱ ق مربا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی لبو

 

طرز تهیه ترشی کرفس و گل کلم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مقدار آب گفته شده را بجوشانید و داخل یک پارچ بریزید و به آن سرکه سفید و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و این ترکیب را کنار قرار دهید تا خنک شود. گل کلم ها را خرد کنید و داخل یک لگن آب بریزید و بشورید تا تمیز شود و بعد آبکش کنید و روی یک دستمال نخی پهن کنید. کرفس را نیز تمیز کنید و ساقه را بشورید و خرد کنید و برگ را نیز بشورید و روی دستمال قرار دهید تا خشک شود. موسیر را نیز بشورید و خشک کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

بعد از چند ساعت که سبزیجات کاملا خشک شد یک لگن بزرگ بردارید و داخل آن بریزید و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شود.

مرحله سوم: تهیه ترشی کرفس

حالا باید ترکیب آب و سرکه را سرد شده روی مواد بریزید و خوب هم بزنید و بعد یک شیشه تمیز بردارید و مواد ترشی را داخل آن بریزید و درب ظرف را خوب محکم کنید و در محیط آشپزخانه برای ۱ هفته الی ۱۰ روز بگذارید تا برسد و بعد سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

 

فوت و فن های دستور تهیه ترشی کرفس

  1. در طول حاضر شدن ترشی نباید اصلا درب آن را باز کنید وگرنه هوا می رود.
  2. ظرف باید تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.
  3. می توانید به دلخواه از خیار نیز در این تهیه این ترشی استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی سالاد فصل

 

از
1
دیدگاه