طرز تهیه ترشی فلفل تند چرخ شده خیلی آسان و فوری در 1 ساعت

طرز تهیه ترشی فلفل تند چرخ شده

 

ترشی های فلفلی طرفدار بسیار زیادی دارند و شما می توانید این ترشی فوف العاده خوشمزه و محبوب را در یک ساعت تهیه کنید و همان روز سرو کنید. این ترشی به شدت در کنار انواع دمی و پلو ها خوشمزه می شود و اگر مزه تندی و تیزی را دوست دارید یک بار این ترشی را سرو کنید. بهتر است یک مقدار کم از آن را تهیه کنید و اگر مطابق سلیقه و ذائقه شما بود در مقدار بیشتر تهیه کنید. در تصویر دو نوع ترشی را می بینید که ترشی فلفل تند کبابی است که در آموزش های قبلی به شما یاد دادیم و این بار قرار است مدل چپ تصویر را که به صورت چرخ شده است به شما یاد دهیم. اما شاید برای شما جالب باشد که فلفل تند نیز خواص بسیار خوبی برای بدن دارد و برای لاغری و کاهش وزن، سرماخوردگی و گلودرد، دیابت و قندخون، کبد، قلب، فشارخون گزینه مناسبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی فلفل تند چرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: ترشی کلم قرمز

 

مواد لازم

فلفل تند۱ کیلوگرم
سرکه۱ لیوان
نمکخیلی کم

 

همچنین ببینید: ترشی بادمجان شکم پر

 

طرز تهیه ترشی فلفل تند چرخ شده

مرحله اول: آماده سازی

فلفل ها را ابتدا بشورید و خشک کنید می توانید از فلفل سبز یا قرمز استفاده کنید فرقی ندارید یا می توانید به صورت ترکیبی استفاده کنید. حالا باید فلفل ها را چرخ کنید می توانید برای این کار فلفل ها را داخل غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و میکس و پوره کنید. شیشه ی که می خواهید ترشی را تهیه کنید باید بشورید تا عاری از هرگونه چربی باشد و خوب خشک کنید.

مرحله دوم: پخت فلفل

سرکه را به همراه خیلی کم نمک باهم داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید وقتی قل زد فلفل های چرخ شده را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد و پخته شود و بعد از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه ترشی فلفل تند چرخ شده

حالا ترشی تهیه شده را داخل شیشه تمیز بریزید و از همین الان قابل مصرف است و می توانید درب ترشی را بسته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی گوجه ارومیه

 

فوت و فن های دستور پخت ترشی فلفل تند چرخ شده

  1. به دلخواه می توانید از کمی سبزی معطر تازه یا خشک استفاده کنید.
  2. در انتها نمک را بچشید و اگر نمک کم بود مجدد اضافه کنید.
  3. حتما فلفل ها را بعد از شستن روی یک دستمال پهن کنید تا خشک شود تا ترشی کپک نزند.
  4. فرقی ندارد از سرکه سفید یا قرمز استفاده کنید ولی دقت کنید سرکه سفید تیزی بیشتری دارد.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

از
2
دیدگاه