طرز تهیه ترشی خیار شکم پر با سبزی معطر و سرکه در یک 1 روز

طرز تهیه ترشی خیار شکم پر

 

تا حالا یک ترشی ویژه و خوشمزه با اسم ترشی خیار شکم پر میل کردید که طعم و مزه بسیار خوبی داشته باشید و مهم تر از همه خیلی راحت تهیه شود. اگر شما در منزل خیار های محلی و توپر دارید حتما این ترشی را یک بار تهیه کنید تا تبدیل به یک ترشی اصلی شما در نهار و شام شود. این ترشی با انواع پلو ها به خصوص لوبیا پلو یا استانبولی فوق العاده می شود و مواد میانی کاملا در دسترسی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه ترشی خیار شکم پر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی کلم قرمز

 

مواد لازم

خیار۲ کیلوگرم
سرکه۱ لیوان
آب۲ لیوان
نمک۲ ق غذا خوری
هویج۱ عدد
سیر۵ حبه
شوید، نعنا، جعفری۱ پیمانه
سبزی خشک معطربه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکابه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی لیته اصل

 

طرز تهیه ترشی خیار شکم پر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید خیار های مورد نظر را خوب بشورید چون قرار نیست پوست گرفته شود پس با فرچه حسابی بشورید تا تمیز شود و بعد وسط آن را با چاقو یک شیار دهید همانند بادمجان شکم پر و بعد آب و سرکه و ۲ ق غذا خوری نمک را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: پخت خیار

در ادامه خیار ها را داخل آب و سرکه قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا رنگ خیار تغییر دهد و خیلی کم نرم شود و به طوری که بتوانید کمی شکم خیار را باز کنید و مواد را قرار دهید و بعد از آب در بیاورید و صبر کنید تا سرد شود و آب اضافی گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه سیر خرد شده و سبزی های ساطوری شده و کمی سبزی خشک و ادویه ها حسابی مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی خیار شکم پر

حالا برش خیار ها را باز کنید و از مواد میانی تهیه شده در مرحله قبل پر کنید و داخل یک ظرف درب دار روی هم قرار دهید و از همان آب و سرکه ی که داخل آن جوشیده شد روی خیار بریزید تا جدی که روی ترشی را بگیرید و در محیط آشپزخانه قرار دهید و بعد از ۱ روز استراحت میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

 

فوت و فن های دستور تهیه ترشی خیار شکم پر

  1. فرقی ندارد از سرکه قرمز یا سفید استفاده می کنید ولی دقت کنید که سرکه سفید کمی تند و تیز است.
  2. به دلخواه می توانید از ۱ عدد فلفل خرد شده نیز در مواد میانی این ترشی استفاده کنید.
  3. می توانید از سبزی معطر خشک نیز استفاده کنید.
از
4
دیدگاه