خواص آب زرشک طبیعی برای کم خونی، غلظت خون، کبد چرب + زمان مصرف

خواص آب زرشک

خواص آب زرشک

 

خواص آب زرشک؛ زرشک میوه ی که برای تهیه انواع نوشیدنی و مربا و شربت تهیه کنید. این دانه های ترش و خوشمزه خواص بسیار زیادی دارد و برای بدن مفید است. نام علمی این گیاه Berberis vulgaris است که به آن زرشک گفته می شود. یکی از خواص مهم آب زرشک مبارزه با عفونت ها است. آب زرشک از نزدیک شدن باکتری های به سلول های بدن جلوگیری می کند و برای رفع عفونت اداری و مثانه و دستگاه گوارش گزینه بسیار خوبی می باشد. نوشیدن آب زرشک یک روش طبیعی و خوشمزه می باشد که برای سلامتی بدن مفید است. امروز در پارسی دی خواص زرشک را می توانید مشاهده کنید.

خواص آب زرشک برای کم خونی

آب زرشک برای درمان کم خونی گزینه بسیار خوبی می باشد. یکی از مشکلات همه زنان کم خونی و فقر آهن است که برخی از علل کم خونی تغذیه نادرست است و شما اگر به کم خونی مبتلا هستید می توانید آب زرشک مصرف کنید و در جذب آهن موجود در غذا به شما کمک می کند و همچنین با تنظیم کلسترول و فشار خون در بهبود سلامت بسیار مفید است. زرشک غنی از ویتامین سی می باشد که باعث افزایش آهن و درمان کم خونی می شود.

خواص آب زرشک برای غلظت خون

آب زرشک بدون نمک سبب پایین آمدن فشار خون و رفع غلظت خون می شود. اگر آب زرشک را با نمک مصرف کنید سبب بالا رفتن فشار خون می شود و برای افرادی که دارای فشارخون پایین هستند گزینه بسیار خوبی می باشد.

خواص آب زرشک برای کبد

مصرف آب زرشک یکی تغذیه ی کبد کمک می کند و موجب انجام درست عملکرد های کبد می شود و باعث شستشو کبد و کلیه می شود. مصرف آب زرشک برای کبد چرب نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. کبد وضیفه تصفیه خون، تولید صفرا، سم زادیی و هضم چربی های بدن می باشد. پاک سازی کبد و کیسه صفرا از خواص قابل توجه آب زرشک می باشد.

خواص زرشک

خواص آب زرشک برای درمان اسهال

آب زرشک ویژگی قابض کنندگی است که می توانید برای درمان اسهال استفاده کنید. البته بهتر است به طور مرتب آب زرشک بخورید ممکن است یبوست بگیرید و بهتر است در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید تا دچار یبوست نشوید.

خواص آب زرشک برای عفونت

آب زرشک کارایی سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و برای درمان عفونت ها مانند عفونت مجاری اداری و عفونت قارچ دستگاه تناسی زنان و عفونت های دستکاه گوارش مفید است.

خواص آب زرشک برای درمان دیابت

مصرف زرشک در درمان قندخون تاثیرات چشم گیری در پایین آوردن قند و خون گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید با خوردن آب زرشک دیابت خود را پایین بیاورید و از دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند.

خواص آب زرشک تب بر قوی

آلکالودید های باربرین موجود در آب زرشک خاصیت تب بری دارد و برای درمان تب موثر است و اگر دچار تب بالا هستید می توانید با خوردن یک لیوان آب زرشک تب خود را پایین بیاورید.

خواص آب زرشک برای سلامت دندان

آب زرشک خاصیت ضد التهابی دارد زیرا بربرین دارد و به همین دلیل می توانید برای التهابات لثه مقابله کند و به دلیل ویژگی ضد عفونت خود مانند تجمع پلاک و التهاب و عفونت لثه گزینه خوبی می باشد و شما می توایند با خوردن آب زرشک جلوی التهاب لثه را بگیرید.

خواص آب زرشک در بارداری

مصرف به اندازه آب زرشک خطر جدی برای خانم های باردار ندارد و از آن جا که زرشک به عنوان یکی از مواد قاعده آور شناخته می شود و بهتر است در ۳ ماه اول بارداری در مصرف آن محتاط باشد.

خواص درمانی آب زرشک

  • درمان بیماری صرع
  • داروی ضد روماتسیم
  • کمک به ترک اعتیاد
  • بهبود درد پایین کمر
  • رفع گرفتگی معده
  • کمک به رفع تب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پاینن آورنده اوره
  • کمک به بهبود آفت دهان
  • رفع عطش
  • بهبود جوش صورت و بدن

مضرات آب زرشک 

خواص آب زرشک

 

همان طور که مصرف آب زرشک می توانید برای بدن نیز مضر باشد و می توانید مضرات آب زرشک را مشاهده کنید:

  1. آب زرشک طبع سرد و خشکی دارد و برای افراد که مزاج سردی دارند مناسب نیست.
  2. در دوران بارداری و شیردهی باید در مصرف آب زرشک احتیاط کنید.
  3. اگر سرفه خشک داید به شما توصیه می شود که آب زرشک مصرف نکنید.
  4. مصرف روزانه آب زرشک برای سلامت بدن مناسب نیست، در مصرف آب زرشک را حفظ کنید.

همچنین ببینید