طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای خیلی ساده با سبزیجات معطر و سرکه

طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای

 

ترشی های فصل پاییز بسیار خوشمزه هستند و پای سفره های می باشد که شما می توانید از صیفی جات و سبزیجات مختلف برای تهیه ترشی های استفاده کنید اما ترشی بادمجان تکه ای یکی از ترشی های فوری می باشد که با سبزیجات معطر و سرکه و سیر تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه برای ملس کردن و گرفتن تیزی ترشی از کمی نبات یا شکر نیز استفاده کنید. این ترشی بلافاصله بعد از تهیه می توانید با پلو و خورشت دلخواه میل کنید. شما می توانید به دلخواه از سبزیجات معطر شمالی و محلی خود به صورت تازه یا خشک استفاده کنید و اگر نبود می توانید از سبزی های جایگزین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی کلم قرمز

 

مواد لازم

بادمجان۲ کیلوگرم
سیر۲ بوته
سبزی معطر خشک یا تازه۱۰۰ گرم
سرکه قرمزبه مقدار لازم
فلفل تند۲ عدد
نمکبه مقدار لازم

 

همچنین بببنید: طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

 

طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای

مرحله اول: آماده سازی بادمجان ها

ابتدا باید بادمجان ها را خوب بشورید چون قرار است این ترشی را با پوست تهیه کنید پس بهتر است پوست کاملا تمیز شود و بعد به صورت حلقه ی یا تکه ای دلخواه خود برش بزنید. سیر ها را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید یا داخل غذاساز بریزید و میکس کنید. سبزی ها را نیز بشورید و خشک کنید و ساطوری خرد کنید. فلفل تند را نیز به صورت حلقه ای بعد از شستن و خشک کردن برش بزنید.

مرحله دوم: پخت بادمجان

در ادامه باید بادمجان ها را داخل قابلمه بریزید و روی آن ها را سرکه بریزید حدودی برای ۲ کیلو بادمجان ۲ کاسه سرکه کافی است باید روی بادجان ها را بگیرد و یا می توانید از ترکیب آب و سرکه برای ایجاد طعم متعادل تر استفاده کنید و بگذارید تا بادمجان ها پخته و نرم شود و بعد بادمجان ها را از سرکه جدا کنید و بگذارید تا سرکه خنک شود.

مرحله سوم: تهیه ترشی بادمجان تکه ای

در ادامه باید بادمجان ها را داخل کاسه بریزید و سیر خرد شده و سبزی و فلفل را اضافه کنید و حدود ۲ ق غذا خوری ۱ ق غذا خوری شکر اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد بادمجان های پخته شده را داخل یک ظرف بریزید و سرکه را اضافه کنید و هم بزنید به همین راحتی ترشی تهیه شده است. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی گل کلم

 

فوت و فن های دستور تهیه ترشی بادمجان تکه ای

  1. بهتر است در در حین پخت بادمجان کف روی آن را بگیرید.
  2. شکر برای تعادل در طعم ها می باشد.
  3. می توانید از سرکه سفید یا قرمز یا سرکه خانگی استفاده کنید ولی سرکه قرمز یا انگور بهتر است زیرا سرکه سفید تند و تیز است.

 

همچنین ببینید: ترشی لوبیا سبز

از
4
دیدگاه