طرز تهیه مربای نارنگی خانگی ساده و راحت به صورت پوره شده گام به گام

طرز تهیه مربای نارنگی

 

مربا های پاییزی با میوه های پاییز و زمستان بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید این بار با نارنگی یک مربا درجه یک تهیه کنید که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید از نارنگی شیرین استفاده کنید و مقدار شکر را کمتر بریزید. اما نارنگی یکی از میوه های بسیار پر خاصیت می باشد که برای دستگاه گوارش و سلامت پوست مو، ضدعفونی کننده بدن، جلوگیری از دیابت و همچنین برای کاهش وزن نیز گزینه خوبی می باشد. اما شما می توانید نارنگی را به صورت فیله مربا کنید و یا می توانید پوره کنید تا راحت برای صبحانه و عصرانه سرو کنید البته مربای نارنگی به حدی خوشمزه است که می تواند یک مارمالاد خوشمزه برای شیرینی و کیک های شما باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای نارنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مربا به یک کیلو

 

مواد لازم

نارنگی شیرین۵۰۰ گرم
آب۱/۲ تا ۳/۴ پیمانه
شکر۳۵۰ گرم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مربا سیب

 

طرز تهیه مربای نارنگی

مرحله اول: آماده سازی نارنگی

ابتدا باید نارنگی ها را پوست بگیرید بهتر است از نارنگی شیرین استفاده کنید ولی اگر نارنگی شما ترش است می توانید مقدار شکر را مساوی مقدار نارنگی بریزید. بعد از پوست گرفتن نارنگی باید آن ها فیله کنید و پوست سفید رنگ جدا کنید و اگر نارنگی شما هسته دار است هسته نارنگی را خارج کنید.

مرحله دوم: تهیه شهد

برای تهیه شد باید شکر و آب را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود دقت کنید آب شهد را زیاد نریزید تا مربا زودتز غلیظ شود زیرا نارنگی زمان زیاد برای پخت نمی خواهد، بعد از حل شدن شکر باید نارنگی های فیله شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مربای نارنگی

در ادامه در طول پخت باید کف روی مربا را بگیرید تا مربای شفافی داشته باشیدو هر چندگاهی هم بزنید و زمانی که مربا به غلظت مورد نظر رسید با پشت قاشق می توانید نارنگی را له کنید و یا بر اثر هم زدن بافت خود را از دست می دهد و به صورت پوره می شود و بعد از پخت از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و داخل شیشه بریزید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مربای هویج

فوت و فن دستور پخت مربا نارنگی

  1. می توانید برای خوش رنگ شدن مربا از کمی زعفران استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی وانیل برای عطر بیشتر استفاده کنید و ۱۰ دقیقه مانده که مربا را خاموش کنید اضافه کنید.
  3. مربا بعد از خنک شدن غلظت بیشتری پیدا می کند.
  4. از نارنگی پوست ریز و کوچک استفاده کنید.
  5. می توانید برای اطمینان از شکرک نزدن کمی آب لیموترش تازه اضافه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مربای به

از
1
دیدگاه