خواص دمنوش بابونه برای مردان، زنان و لاغری با عسل و گل محمدی چیست؟

خواص دمنوش بابونه

 

بابونه یک گیاه درمانی فوق العاده می باشد که نام علمی آن Matricaria chamomilla و یک گیاه یک ساله می باشد و در مزراع و کنار جاده ها رشد می کند و ارتفاع آن به ۲۰ الی ۴۰ سانتی متر می رسد و ساقه آن دارای انشعاباتی است و برگ های بریدگی های باریک و دارز دارد و بخش گل این گیاه مور استفاده قرار می گیرید، بابونه در فاصله ماه های اردیبهشت تا مهر به وفور پیدا می شود. دمنوش بابونه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در میان دمنوش‌ها به حساب می‌آید، علت آن هم مشخص است زیرا دارای طعم بسیار ملایمی است و تحقیقات گسترده صورت گرفته نشان می‌دهد این نوشیدنی دارای مزایای سلامتی متنوعی است که از بهبود سیستم ایمنی بدن گرفته تا کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی را شامل می‌شود. ما امروز در پارسی دی و در این پست سعی کردیم مهم ترین خواص دمنوش بابونه را برای شما جمع آوری کنیم پس همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: خواص تخم شربتی

 

خواص دمنوش بابونه برای دیابت و قند و خون

برخی مطالعات نشان داده است که دمنوش بابونه می تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش بدهد طبق این تحقیق بابونه ممکن است گلیسمی و چربی و سطح استرس اکسیداتیو افراد مبتلا به دیابت را بهبود ببخشد و و دیابت را کاهش دهد با این حال شما می توانید این دمنوش را جایگزین چای یا دیگر نوشیدنی ها کنید تا از خواص خوب آن برای درمان دیابت شوید.

خواص دمنوش برای پوکی استخوان

خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

پوکی استخوان کاهش تدریجی تراکم استخوات است و این از دست دادن خطر شکستگی استخوان و حالت خمیده را افزایش می دهد. مطالعه ای که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد نشان داد که بابونه به دلیل درمان استروئیدی از پوکی استخوان در موش ها جلوگیری می کند. اثرات آنتی اکسیدانی فلاونوئیدهای موجود در بابونه می تواند با کاهش استرس اکسیداتیو از پوکی استخوان جلوگیری کند.

خواص دمنوش بابونه برای التهاب

التهاب یک واکنش سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت است. دمنوش بابونه حاوی ترکیباتی است که ممکن است التهاب را کاهش دهد.

خواص دمنوش بابونه برای سرطان

برخی از مطالعات نشان می دهد که چای بابونه ممکن است سلول های سرطانی را هدف قرار دهد یا حتی از رشد آن سلول ها در وهله اول جلوگیری کند. نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در بابونه ممکن است به جلوگیری از رشد گلیوما، سرطان کبد، سرطان دهانه رحم و لوسمی کمک کند.

 

همچنین ببینید: خواص ترب سیاه

 

خواص دمنوش بابونه

 

خواص دمنوش بابونه برای زنان

خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

یکی از خواص خوب دمنوش بابونه برای زنان کاهش درد های پریودی و pms می باشد زیرا تحقیقات نشان داده است که دمنوش بابونه عضلات را شل و از اسپاسم جلوگیری می کند و به همین دلیل برای درمان درد های پریودی گزینه خوبی می باشد و همچنین این دمنوش مانع از تولید پروستاگلاندین که برای درد های قاعدگی بسیار موثر است و همچنین بابونه از خونریزی شدید در این دوران نیز جلوگیری می کند و اثر آرام بخش دارد و می تواند خلق و خوق را متعادل کند و افسردگی این دوران را کاهش دهد.

خواص دمنوش بابونه برای خواب

دمنوش بابونه ممکن است به افراد کمک کند تا آرام شوند و به خواب بروند. یک بررسی سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که پس از ۲ تا ۴ هفته درمان با بابونه، افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر شاهد بهبود علائم بودند. درمان با بابونه همچنین ممکن است کیفیت خواب را بهبود بخشد.

خواص دمنوش بابونه برای سرماخوردگی

شواهد حکایتی و برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف بابونه ممکن است به حمایت از سیستم ایمنی کمک کند. علاوه بر این، مصرف نوشیدنی های گرم مانند دمنوش بابونه ممکن است به تسکین برخی از علائم سرماخوردگی مانند گلودرد کمک کند. با این حال، هنوز تحقیقات بیشتری در مورد فواید دقیق بابونه ضروری است.

خواص دمنوش بابونه برای کیست تخمدان

بابونه از تظر طب سنتی به عنوان یک گیاهی دارویی برای حل مشکلات کیست تخمدان مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید این دمنوش را تحت نظر پزشک خود برای حل مشکل کیست تخمدان میل کنید.

 

همچنین ببینید: خواص میگو

 

خواص دمنوش بابونه

 

خواص دمنوش بابونه برای لاغری

دمنوش بابونه سرشار از کلسیم و پتاسیم است و به دفع سموم از بدن کمک می کند. دمنوش بابونه بسیار سبک بوده و معده را آرام می کند و به طور قابل توجهی اشتها را کاهش می دهد، دمنوش بابونه را می توانید قبل از خواب یا قبل از خوردن وعده غذایی میل کنید.

خواص دمنوش بابونه با عسل

دمنوش بابونه با عسل یک نوشیدنی خوشمزه و پر خاصیت است که دارای خواص زیادی مانند کاهش استرس، اضطراب، بیخوابی، درد قاعدگی، بیماری گوارشی، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از سرطان و کاهش وزن استفاده کنید برای تهیه این دمنوش باید ۲ قاشق چایخوری گل بابونه خشک را با ۲ قاشق چایخوری عسل طبیعی در یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و چند دقیقه دم بکشید. سپس نوشیدنی را صاف کنید و نوش جان کنید.

خواص دمنوش برای سلامت قلب

چای بابونه سرشار از فلاون ها است که دسته ای از آنتی اکسیدان ها هستند. فلاون ها به دلیل پتانسیل آنها در کاهش فشار خون و سطح کلسترول مورد بررسی قرار گرفته اند که نشانگرهای مهم خطر بیماری قلبی شما هستند. یک مطالعه بر روی ۶۴ بیمار دیابتی نشان داد کسانی که چای بابونه را همراه با وعده های غذایی می نوشیدند در مقایسه با افرادی که آب می نوشیدند، بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول بد LDL داشتند. تحقیقات بیشتری برای تایید نقش چای بابونه در ارتقای سلامت قلب ضروری است،

خواص دمنوش بابونه و گل محمدی

این دمنوش برای کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رفع مشکلات قاعدگی، کاهش نفخ و یبوست مفید است. برای تهیه این دمنوش، می توانید ۲ قاشق چایخوری گل بابونه خشک و ۲ قاشق چایخوری گل محمدی خشک را در ۲ لیوان آب جوش بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشید. سپس دمنوش را صاف کنید و به دلخواه عسل یا شکر اضافه کنید. این دمنوش را می توانید در هر زمانی از روز بنوشید، اما بهتر است قبل از خواب یا در زمانهای استرسزا از آن استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: خواص پودر سنجد

 

خواص دمنوش بابونه

مضرات دمنوش بابونه

گروه های زیر باید از مصرف بابونه اجتناب کنند، مگر اینکه پزشک توصیه دیگری داشته باشد:

  1. افراد با سابقه آلرژی شدید: بابونه ممکن است برای افرادی که آلرژی شناخته شده ای به راگورت، گل مروارید، گل داوودی، یا گل همیشه بهار که از گیاهان مرتبط هستند، ایمن نباشد. ممکن است واکنش شدیدی به نام آنافیلاکسی ایجاد کند.
  2. افرادی که قبلا واکنش آلرژیک، حتی خفیف، به محصولات بابونه داشته اند: آن ها باید از مصرف بابونه اجتناب کنند، زیرا واکنش های آلرژیک می تواند با گذشت زمان بدتر شود.
  3. تداخلات دارویی: بابونه می تواند با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد. یک فرد باید قبل از افزایش مصرف بابونه با پزشک مشورت کند، به خصوص اگر بیماری خاصی دارید.
  4. افراد باردار: در حالی که بابونه ممکن است به تسکین برخی از علائم در دوران بارداری مانند تحریک دستگاه گوارش کمک کند، اما شواهد اشاره می‌کند که استفاده منظم ممکن است خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش دهد. به این ترتیب، بسیاری از کارشناسان سلامت ممکن است چای بابونه را در دوران بارداری ناامن بدانند.
  5. نوزادان و کودکان بسیار خردسال: چای بابونه، مشابه عسل و برخی محصولات طبیعی دیگر، ممکن است حاوی هاگ های بوتولیسم باشد. اکثر بزرگسالان سالم می توانند با عفونت بوتولیسم مبارزه کنند، اما نوزادان ممکن است نتوانند. بسیاری از پزشکان به نوزادان و کودکان خردسال توصیه می کنند از عسل و محصولات بابونه اجتناب کنند.