خواص چای ترش چیست؟ 10 خاصیت چای ترش برای چربی خون، جوش صورت و لاغری

خواص چای ترش

خواص چای ترش

 

خواص چای ترش؛ چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان بسیار زیاد است که فواید بسیار خوبی به ویژه برای کاهش وزن و لاغری، رشد باکتری ها و سلول های سرطانی و مفید برای سلامت قلب و کبد است. شما می توانید چای ترش را داخل آب جوش بریزید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و میل کنید و همچنین می توانید چای ترش را به صورت گرم یا سرد میل کنید. چای ترش کالری بسیار کمی در حد ۴ کیلوکالری دارد و شما می توانید با خوردن این چای باعث لاغری شکم و پهلو شوید. امروز در پارسی دی و در این مقاله بهترین خواص چای ترش را می توانید مشاهده کنید.

خواص چای ترش برای کاهش فشار خون

یکی از بهترین خواص چای ترش کمک به کاهش فشار خون می باشد. با گذشت زمان و بالا رفتن سن فشار خون بالا می رود و فشار بیشتری به قلب وارد می کند و باعث ضعیف شدن آن می شود و می تواند موجب بیمارهای قلبی شود. چندین مطالعه نشان داده اند که چای ترش ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش دهد. در یک مطالعه، به ۴۶ فرد مبتلا به فشار خون بالا چای ترش یا دارونما داده شد. پس از ۱ ماه، کسانی که چای ترش مصرف کردند، در مقایسه با دارونما، کاهش بیشتری در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشتند.

خواص چای ترش برای چربی خون

علاوه بر کاهش فشار خون چای ترش به کاهش سطح چربی خون کمک می کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۹، به ۶۰ فرد مبتلا به دیابت چای ترش داده شد. پس از ۱ ماه، کسانی که چای ترش می نوشیدند، سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش دادند و سطح کلسترول تام، کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید را کاهش دادند و طی مطالعه قدیمی دیگری نیز کسانی که روزانه ۱۰۰ میلی گرم چای ترش می خورند کاهش کلسترول داشتند.

خواص چای ترش برای کبد چرب

چای ترش برای کسانی که مبتلا به کبد چرب هستند بسیار مفید است و طی مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که کسانی که اضافه وزن داشتند و به مدت ۱۲ هفته چای ترش خوردند خوردند تجمع چربی در کبد را کمتر کرده است و باعث کاهش آسیب های کبدی شده است.

خواص چای ترش

خواص چای ترش برای لاغری

یکی از مهم ترین خواص چای ترش کاهش وزن و در نتیجه لاغری می باشد در سال ۲۰۱۴ طی آزمایش انجام شده پس از ۱۲ هفته مصرف چای ترش کسانی که دچار چاقی بودند وزن، چربی بدن، شاخص توده بدنی به طو چشمگیری کاهش پیدا کرده است. یک مطالعه حیوانی نیز یافته‌های مشابهی داشت و گزارش داد که چای ترش می‌تواند با جلوگیری از تجمع سلول‌های چربی به کاهش وزن و اشتها کمک کند. برای لاغری باید روزی ۱ الی ۳ فنجان در روز چای ترش بخورید و اگر از روش های دیگری نیز استفاده می کنید مصرف خود را به یک یا ۱/۲ فنجان کاهش دهید.

خواص چای ترش برای سرطان

چای ترش حاوی ترکیباتی است که می توانید به پیشگیری از سرطان جلوگیری کند زیرا حاوی پلی فنول است که خواص ضد سرطانی قوی دارد و طی مطالعات انجام شده چای ترش رشد سلولی را مختل کرد و تهاجم سرطان سلول های دهان و پلاسما را کاهش داد و همچنین طی تحقیقات دیگر نشان داده است که چای ترش برای سرطان سینه، معده و پوست نیز مفید است از بروز آن جلوگیری می کند.

خواص چای ترش برای عفونت

چای ترش می توانید به کاهش رشد باکتری ها کمک کند و باعث می شود عفونت های مانند ذات الریه، برونشیت، مجاری اداری کاهش پیدا کند.

خواص چای ترش برای جوش صورت

چای ترش می تواند برای پوست به عنوان یک بوتاکس طبیعی عمل کند و شما می توانید گلبرگ چای ترش را بکوبید و به جر اطراف چشم به صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه بشورید.شما می توانید با استفاده از چای ترش چربی پوست را کنارل کنید و به عنوان یک تونر استفاده کنید. بعد از دم کردن آن باید داخل یک ظرف بریزید و کمی ظرف یخ بریزید و بعد از ۲ ساعت صبر کنید و بعد از یخ زدن آن را روی پوست بمالید، این کار باعق پاکسازی پوست و کاهش منافذ پوستی می شود.

خواص چای ترش

خواص چای ترش هضم آسان

چای ترش برای هضم آسان و سریع مواد غذایی و خوراکی می تواند مفید باشد. چای ترش به حرکات غذا در روده کمک می کند و همچنین باعق درمان یبوست، کاهش وزن، سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از سرطان روده بزرگ می شود.

خواص چای ترش برای سنگ کلیه

برای دفع سنگ کلیه باید از دارو ها و موادی استفاده کنید که ادار آور باشد و این کار به دفع سنگ کلیه کمک می کند و یکی از فواید چای ترش ادار آور بودن این نوشیدنی است که و اگر شما دچار سنگ کلیه هستید می توانید چای ترش را به طور روزانه مصرف کنید.

خواص چای ترش برای انرژی و افسردگی

چای ترش می تواند مانند یک نوشیدنی انرژی زا به شما کمک کند و یک داروی ضد افسردگی نیس می باشد و اگر شما در طول روز احساس خستگی می کندی یک فنجان چای ترش میل کنید زیرا باعث تسکین اعصاب می شود.

مضرات مصرف چای ترش

مضرات چای ترش

 

چای ترش مانند بسیاری از خوراکی ها دارای فواید و مضرات است که باید اعتدال را در خوردن آن رعایت کنید و اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از مصرف با دکتر خود مشورت کنید.

  • چای ترش برای کسانی دچار دیابت هستند توضیه نمی شود زیرا باعث کاهش فشار و قند و خون می باشد و همچنین کسانی که دارای فشار پایین هستند بهتر است با نبات میل کنند.
  • استفاده است از چای ترش برای خانم های باردار و شیرده به دلیل کاهش سطح استروژن توصیه نمی شود.
  • چای ترش به دلیل طبع سردی که دارد در زمان پریود و عادت ماهانه باعث افزایش درد و ضعف می شود.

همچنین ببینید