خواص سیاه دانه و عسل برای زنان و مردان + بهترین زمان مصرف

خواص سیاه دانه و عسل

 

سیاه دانه خود گیاه گل داری است که در مدت یک سال به نتیجه می رسد و این گیاه بیشتر در اروپا شرقی و غب آسیاه و ایران رشد می کند ولی امروزه در کشور های دیگر اروپا نیز قابل روییدن است. شکل ظاهری سیاه دانه به رنگ آبی و سفید کم رنگ و دارای ۵ تا ۱۰ گلبرگ است، سیاه‌دانه با مزاج گرم و خشک با نام‌هایی همچون شونیز یا سیاه تخمه شناخته شده و بهتر است با مصلحاتی همچون عسل، کتیرا خوراکی و سرکه مصرف شود. تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است. اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است. مهم:  زنان باردار نباید از سیاه‌دانه استفاده کنند چون موجب سقط جنین می‌شود. اما ترکیب سیاه دانه و عسل بسیار مفید و مقوی برای بدن در مردان و زنان می باشد که این در این مقاله بررسی می شود. امروز در پارسی دی خواص سیاه دانه و عسل را مشاهده می کنید.

 

همچنین ببینید: خواص ترب سیاه

 

خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل باعث افزایش میل جنسی و منظم کردن پریود می شود، همچنین برای افزایش قدرت باوری و تخمک گذاری از خواص بسیار مهم مصرف سیاه دانه و عسل است و اگر می خواهید برای قدرت باوری بیشتر از این ترکیب استفاده کنید باید روزانه ۳ تا ۵ ق غذا خوری به مدت ۱ الی ۲ ماه این معجون مقوی را میل کنید تا از خواص بسیار مهم آن بهرمند شوید.

خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

از خواص سیاه دانه برای مردان می توان گفت که باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان، افزایش میل و قدرت در مردان می شود. خوردن سیاه دانه با عسل باعث افزایش تحرک و تعداد اسپرم می شود. علاوه بر این، سیاه دانه و عسل از داروهای گیاهی سنتی چینی هستند که میل جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهند. خواص زیره سیاه برای مردان شامل افزایش سطح تستوسترون در مردان است که میل جنسی و قدرت مردان را افزایش می دهد.

خواص سیاه دانه و عسل برای معده

یکی از درمان های طبیعی برای مشکلات معده و روده، عسل ساده است. اگر مشکلات معده ناشی از سردی معده باشد، سیاه دانه و عسل واقعا می توانند بسیاری از این مشکلات معده را حل کنند.  سیاه  دانه و عسل هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می توانند به دفع باکتری ها از سیستم گوارشی کمک کنند. برای بهرمندی از این کیفیت سیاه دانه و عسل، باید این ترکیب را به طور منظم و هفتگی در برنامه روزانه خود بگنجانید و بخورید.

خواص سیاه دانه و عسل برای کودکان

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان ترکیب عسل و سیاه دانه مفید است البته دقت کنید نباید به کودکان زیر دو سال عسل داد و حتما قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید و برای تقویت سیستم ایمنی ۶ عدد سیاه دانه را با ۱ ق چای خوری عسل ترکیب کنید و ناشتا مصرف کنید.

 

همچنین ببینید: خواص تخم شربتی

 

خواص سیاه دانه و عسل

 

خواص سیاه دانه و عسل برای زخم

خواص سمنو برای کم خونی

بهبود زخم در بسیاری از زخم های ناشی از جراحی های مختلف، تومورها و سوختگی ها یکی از دغدغه های اصلی افراد است. همچنین با توجه به این که روند استفاده از محصولات طبیعی در سطح جهان افزایش یافته است، مطالعات زیادی در مورد خواص ترمیم زخم دوسین انجام شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که خواص ضد باکتریایی عصاره مانوکا و همچنین ویتامین‌ها و آنزیم‌های مختلف موجود در آن، می‌تواند اثر هم افزایی با خواص سیاه‌دانه برای تسریع در بهبود زخم و بازسازی ایجاد کند. برای این منظور روغن زیره سیاه و عسل طبیعی را به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی زخم بمالید. البته در مقاله درمان زخم با عسل طبیعی ذکر شده است. عسل به دلیل خواص فیزیکی و بیوشیمیایی خاص خود، آن را به مرهم ایده آلی برای بسیاری از زخم ها و عفونت ها تبدیل می کند

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری

بیشتر افراد چاق با دیابت مواجه هستند. آجیل و عسل می توانند سطح گلوکز و قند خون را کاهش دهند و همچنین شاخص تری گلیسیرید خون را کاهش دهند. به همین دلیل در کاهش وزن و چربی سوزی موثر است. سم زدایی قوی، خواص ضد التهابی که به سیستم ایمنی کمک می کند، از جمله عملکردهای اصلی این دو ماده غذایی است که منجر به کاهش وزن می شود. اگر می خواهید برای لاغری از این ترکیب استفاده کنید باید صبح قبل از خوردن صبحانه ناشتا این ترکیب را میل کنید.

خواص سیاه دانه و عسل در بارداری

سیاه دانه به دلیل داشتن آهن و اسید فولیک زیاد می تواند به عنوان یک ماده غذایی بسیار موثر برای لقاح تخمک استفاده شود. همچنین نوشیدن عسل و ترکیب آن با سیاه دانه می تواند در این زمینه کمک زیادی کند. البته در مصرف این غذا باید توجه داشت که به مقدار معین و محدود مصرف شود تا قدرت بارداری را افزایش دهد و زیاده روی در مصرف آن باعث سقط جنین شود.

خواص سیاه دانه و عسل برای کبد

افراد مبتلا به مشکلات کبدی یا آسیب واقعی کبد می توانند از خواص آنتی اکسیدانی سیاه دانه و عسل بهره مند شوند. خوردن این دو نوع غذا به دفع سموم از بدن و پاکسازی کبد کمک می کند.
خوردن سیاه دانه و عسل در صبح ناشتا برای کاهش وزن می تواند علاوه بر کاهش وزن به بهبود وضعیت کبد کمک زیادی کند. برای توضیح بیشتر لازم است با یک متخصص تغذیه درباره خواص این دو غذا در کنار هم مشورت کنید.

 

همچنین ببینید: خواص میگو

 

خواص سیاه دانه و عسل

 

خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات

مشکلات پروستات، از جمله بزرگ شدن پروستات، مشکلات رایج مردانه است که برخی افراد از آن رنج می برند. برای درمان این مشکل می توانید از سیاه دانه و عسل در کنار درمان های دیگر استفاده کنید. برای نتایج بهتر، می توانید آن را بعد از شام مصرف کنید و به حل مشکلات پروستات کمک کنید.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

برای این که بتوانید مخلوطی از سیاه و عسل تهیه کنید باید بدانید که این مخلوط کار چندان سختی نخواهد بود. برای تهیه این ترکیب مفید، یک قاشق غذاخوری عسل را با نیم کیلوگرم سیاه دانه مخلوط کرده، نصف آسیاب سیاه دانه تهیه کرده، با سرکه مخلوط کرده و عسل را به سیاه دانه اضافه کنید. این مخلوط یکی از با ارزش ترین غذاهایی است که می توان آن را در صبح با معده خالی خورد. این ترکیب نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به راحتی می توان از آن برای بهبود سلامت بدن یا بهبود درمان برخی بیماری ها استفاده کرد. توصیه می شود قبل از مصرف با متخصص تغذیه مشورت کرده و سپس شروع به مصرف کنید.

عوارض و مضرات مصرف سیاه دانه و عسل

برای تهیه ترکیب سیاه دانه و عسل باید بدانید که این ترکیب نمی تواند خیلی مقوی باشد، سیاه دانه و عسل طبیعت گرم و خشک دارند و کسانی که طبع گرم دارند باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنند.  زیرا با مصرف زیاد سیاه دانه و عسل، این گونه افراد دچار مشکلاتی مانند گرفتگی گلو و گلودرد می شوند. برای حل این مشکل جدا از صرفه جویی می توانید سیاه دانه ها را در سرکه خیس کنید و شروع به مصرف کنید.
مصرف زیاد سیاه دانه می تواند برای سلامت کلیه ها خطرناک باشد. اگرچه سیاه دانه و عسل خاصیت سم زدایی دارند و ادرار را افزایش می دهند، اما مصرف زیاد سیاه دانه و عسل می تواند برای کلیه ها مضر باشد.
پس از مشاوره با متخصص تغذیه، توصیه می کنیم با توجه به شرایط جسمانی خود، سیاه دانه و عسل را صبح ناشتا برای رژیم غذایی یا موارد دیگر مصرف کنید.

 

همچنین ببینید: خواص پودر سنجد