12 خواص جوانه ماش برای مو، لاغری، بارداری و چاقی صورت

خواص جوانه ماش

 

خواص جوانه ماش؛ جوانه ماش به عنوان یک غذای گیاهی یکی از مفید ترین ترکیبات مورد نیاز بدن را در خود جای داده است و سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک انرژی زا برای بدن شناخته شده است و طعم نسبتا ملایمی دارد غنی ترین منبع آمینواسیده ها و مواد معدنی و پروئتین ها محسوب می شود و منبع بسیار خوبی از فیبر است و همچنی دارای اسید فولیک می باشد و شما می توانید جوانه ماش را در تهیه سالاد های خود استفاده کنید و یا می توانید به صورت خالی یا با آبلیمو میل کنید و از انواع ویتامین های مانند آهن، کلسیم، فسفر، روی، پتاسیم و منیزیم دارا می باشد. امروز در پارسی دی خواص جوانه ماش را می توانید مشاهده کنید.

جدول ارزش غذایی جوانه ماش در هر ۱۰۰ گرم

کالری۸۲
سدیم۸ میلی گرم
کربوهیدرات۱۷ گرم
فیبر رژیمی۳ گرم
پروتئین۷ گرم
ویتامین c۲۲%
آهن۱۱%
کلسیم۲%
ویتامین A۱%

خواص جوانه ماش برای چشم

از آنجایی که جوانه‌های ماش دارای سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، ممکن است از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های رایج چشم، از جمله دژنراسیون ماکولا (AMD) مرتبط با سن محافظت کنند. AMD علت اصلی از دست دادن بینایی در بزرگسالان بالای ۵۵ سال است. آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به AMD کمک کنند.

خواص جوانه ماش برای پیشگیری سرطان

پروتئین ها و پپتیدهای موجود در جوانه ماش نیز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که این مواد مغذی می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی از جمله سلول‌های مرتبط با سرطان سینه، لوسمی و سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش دهند.

خواص جوانه ماش برای پوست

تحقیقات نشان داده است که سطوح آنتی اکسیدانی جوانه ماش در واقع بالاتر از خود ماش است، به این معنی که این ترکیبات بالقوه فنلی می توانند فعالیت رادیکال های آزاد را در سراسر بدن کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند ظاهر چین و چروک و اسکار را به حداقل برسانند، لکه های ناشی از استرس اکسیداتیو را از بین ببرند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشند تا برای مدت طولانی تری جوان به نظر برسید.

خواص جوانه ماش لاغری

جوانه ماش سرشار از فیبر و پروتئین است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان داده اند که فیبر و پروتئین می توانند هورمون های گرسنگی مانند گرلین را سرکوب کنند. بد نسیت بدانید که طبق مطالعات انجام شده یک وعده غذایی حاوی ماش با فیبر بالا در مقایسه با یک وعده غذایی میزان ترشح سیری را افزایش می دهد و شما می توانید با خوردن  ماش پرخوری و کم کردن وزن در طولانی مدت کمک می کند.

خواص جوانه ماش

خواص جوانه ماش برای مو

ماش در واقع حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی مغذی مو مانند فولات، روی، سلنیوم، سیلیس، آهن و ویتامین های A، B، C، B-7 (بیوتین) و K است. حتی ممکن است ماش را یک مولتی ویتامین برای موهای خوب بنامید. ماش بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند و باعث تقویت فولیکول ها مو و جلوگیری از ریزش مو جلوگیری می کند.

خواص جوانه ماش در بارداری

ماش خواص فراوانی دارد و برای زنان باردار و جنین گزینه خوبی می باشد زیرا دارای مقادیر زیاید از آهن و فسفر و کلسیم است که نیاز طبیعی خانم های باردار می باشد و این مواد غنی در جوانه ماش می تواند سب رشد بهتر جنین و بهبود کیفیت بارداری شود. در زنان شیرده نیز بسیار موثر است و شما می توانید با خوردن جوانه ماشت با توجه به داشتن ویتامین B6 و فولات به کاهش علائو سندورم پیش از قاعدگی در خانم ها کمک کند و در بادار شدن آن نیز می تواند تاثیر بگذارد.

خواص جوانه ماش برای چاقی صورت

جوانه ماش حاوی فیتواستروژن است و بروی گیرنده های استروژنی پوست می تواند تاثیر م یگذارد، لذا برای چاقی صورت مناسب و موثر است. در واقع فیتواستروژن موجود در جوانه ماش، اسید هیالورونیک، کلاژن موجود در ساختار پوست را افزایش می دهد و باعث پر شدن و چاق شدن پوست صورت می شود.

خواص جوانه ماش برای استخوان بندی

ویتامین K اغلب نادیده گرفته می شود، اما ممکن است نقش مهمی در تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان در بدن داشته باشد و اطمینان حاصل کند که مواد معدنی در سطح مناسب خود در خون باقی می مانند که می تواند از سلامت قلب و سایر عملکردهای متابولیک محافظت کند. مواد معدنی اضافی مانند منگنز و روی نیز به جلوگیری از پوکی استخوان و ساخت استخوان‌های قوی کمک می‌کنند.

خواص ماش

خواص جوانه ماش برای در بدنسازی

حضور منیزیم در ترکیب جوانه ماش همراه با انواع ویتامین ها، پروتئین ها و سیار مواد مغذی در سلامت تنظیم ضربان قلب ورزشکاران بسیار مفید است و شما می توانید در رژیم های غذا های و یا سالاد های خود استفاده کنید.

خواص جوانه ماش برای کم خونی

این جوانه های بی ادعا حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C هستند و پس از جوانه زدن ماش غلظت آن افزایش می یابد. این می تواند به تحریک تولید گلبول های سفید توسط سیستم ایمنی بدن شما کمک کند، علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی ویتامین C، که به کاهش استرس اکسیداتیو و فعالیت رادیکال های آزاد در سراسر بدن کمک می کند.

خواص جوانه ماش برای سطح کلسترول

مجله آمریکایی تغذیه بالینی مطالعات متعددی دارد که بر روی اثرات فیبر غذایی بر سطح کلسترول تمرکز دارد. بدون محتوای کلسترول اما مقدار متوسطی از فیبر رژیمی، مصرف منظم جوانه لوبیا که به درستی آماده شده است می تواند به تعادل سطح کلسترول شما کمک کند. فیبر کلسترول اضافی را خراش می دهد و پلاک را در شریان ها و رگ های خونی کاهش می دهد، بنابراین خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد.

خواص جوانه ماش برای برای بهبود زخم

ویتامین K و ویتامین C هر دو ممکن است نقش کلیدی در درمان داشته باشند. ویتامین K یک جزء حیاتی در لخته شدن خون است که به بهبود زخم ها و کاهش خطر مواجهه یا عفونت کمک می کند. از سوی دیگر، ویتامین C برای تولید کلاژن، ترکیب اساسی که بافت‌ها، سلول‌ها، ماهیچه‌ ها و رگ‌های خونی ما را می‌سازد و می تواند در بهبود زخم ها مفید باشد.

 

خواص جوانه ماش

مواد منع مصرف ماش

  • افرادی که مشکل گوارشی دارند بهتر است جوانه ماش را با احتیاط مصرف کنند.
  • ممکن مصرف بیش از اندازه جوانه برای دندان ها عوارض داشته باشد.
  • افرادی که از بیماری نقرس رنج می برند بهتر است با احتیاط مصرف کنند.