طرز تهیه مربای توت سفید تازه خانگی مجلسی و عالی با شکر و هل

طرز تهیه مربای توت سفید

 

یکی از انواع مربا ها می باشد که با توت سفید تهیه می شود شما می توانید تا فصل توت سفید هست این مربا خوشمزه را با این میوه پر فایده و پر خواص تهیه کنید اما توت سفید که میان انواع و اقسام توت ها بسیار پر فایده و به عنوان یک درمان گیاهی از آن در سراسر دنیا استفاده می شود و گیاه بومی چین است و درخت توت سفید به خاطر داشتن برگ های خود بسیار معروف است که منبع اصلی تغذیه کرم ابریشم می باشد و در صنعت از آن استفاده زیادی می شود همچنین از برگ خشک شده این میوه نیز برای دم کردن چای و دمنوش استفاده می کنند اما خود توت سفید که به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند، خستگی و اضظراب را کاهش می دهد همچنین برای افراد دارای دیابت نیز بسیار مفید است شما می توانید مربای توت سفید را برای صبحانه و عصرانه میل کنید و شما می توانید مقداری خلال پسته در تهیه این مربا استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای توت سفید تازه خانگی با هل و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

توت سفید۷۰۰ کیلوگرم
آب۱ پیمانه
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
پودر هل۱ ق چای خوری
شکر۷۰۰ گرم

طرز تهیه مربای توت سفید

مرحله اول: آماده سازی توت سفید

ابتدا توت ها را باید بشورید و خوب تمیز کنید و توت هایی که نارس و له شدند را حتما جدا کنید برای شستن توت ها داخل یک لگن آب ریخته و چندین بار آن را آبکش کنید برای بار آخر بگذارید تا کاملا داخل آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: استراحت مواد

حالا داخل قابلمه مورد نظر که بهتره از قابلمه لعابی برای پخت مربا ها استفاده کنید لا به لا توت و شکر و آب و زعفران اضافه کنید حالا برای ۱ ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا آب انداخته و آماده پخت شود.

مرحله سوم: پخت مربا توت سفید

وقتی شکر آب انداخت نوبت اضافه کردن هل می باشد سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید آرام آرام بجوشد و مربا غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه مربای توت سفید

بعد از جوش آمدن حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد تا شربت غلیظ و توت ها نرم شود وقتی به این مرحله رسید و غلظت کافی پیدا کرد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود سپس داخل شیشه تمیز ریخته و درب آن را بسته و در یخچال نگهداری کنید می توانید به دلخواه کمی خلال پسته نیز به این مربا اضافه کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه مربای توت سفید

  1. میزان شکر تقریبی می باشد و می توانید تا ۹۰۰ گرم بریزید زیرا بسته به توت ها و میزان کال و شیرینی آنها می باشد.
  2. اگر طعم هل را دوست ندارید می توانید از وانیل به جای آن استفاده کنید.
  3. زعفران برای خوش رنگ شدن اضافه می شود و سعی کنید بیشتر از مقدار گفته شده نریزید.
  4. اگر مربای توت سفید خوب به غلظت برسد اصلا کپک یا خراب نمی شود ولی برای اطمینان بیشتر می توانید ۱ ق غذا خوری آب لیموترش در انتهای پخت اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه