طرز تهیه ترشی بیبی کورن (بچه ذرت) خانگی مثل بیرون


طرز تهیه ترشی بیبی کورن

 

ترشی ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید این بار با بیبی کورن یا ذرت بچه یک محصول فوق العاده می باشد رشد کمی دارد محصول آن خیلی درشت و بزرگ می شود و ذاتا دارای قد و دانه های کوچک و رنگ آن روشن شود. بیبی کورن منبع غنی از فولات است و اسید فولیک نقش بسیار مهمی در نقص های لوله عصبی جنین دارد و به کاهش وزن کمک می کند و مواد غنی در خود دارد و شما می توانید این بار با هزینه خیلی کم این ترشی را در خانه تهیه کنید زیرا قیمت ترشی بیبی کورن آماده بسیار بالا می باشد و شما می توانید با یک مبلغ کم این ترشی را در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی بیبی کورن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی کلم قرمز

 

مواد لازم

بیبی کورن۱ کیلوگرم
فلفل تند۵ عدد
سیر۱ بوته
سرکه۱ لیوان
نمک۴ ق غذا خوری
آب جوشیدهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: ترشی بادمجان شکم پر

 

طرز تهیه ترشی بیبی کورن

مرحله اول: آماده سازی بیبی کورن

ایتدا باید بیبی کورن ها را از پوست خارج کنید و خوب بشورید. فلفل های تند را بشورید و خشک کنید. یک شیشه تمیز و عاری از هرگونه چربی را انتخاب کنید و خوب بشورید و حتما درب فلزی شیشه داشته باشد تا هوا نکشد و خراب نشود. سیر را پوست بگیرید و نیازی به خرد کردن نیست.

مرحله دوم: مخلوط آب و سرکه

مقداری آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد صبر کنید تا خنک شود و بعد سرکه و نمک را اضافه کنید و هم بزنید می توانید مقدار نمک را بچشید و اگر نیاز بود نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی بیبی کورن

بیبی کورن ها را داخل شیشه به صورت فشرده کنار هم قرار دهید و چند حبه سیر و فلفل تند نیز روی آن ها قرار دهید و بعد روی مواد ترکیب آب و سرکه بریزید تا روی مواد بگیرید. درب شیشه را بسته و محکم کنید. داخل قابلمه مقداری آب بریزید و شیشه را به صورت برعکس داخل قابلمه قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بجوشد و بعد به صورت برعکس برای ۲۴ ساعت روی صفحه قرار دهید تا هوای اضافه خارج شود  و بعد در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: ترشی گل کلم

فوت و فن های دستور تهیه ترشی بیبی کورن

  1. با این روش کنسرو کردن شما می توانید تا مدت ترشی را در یخچال نگهداری کنید و برای سالاد و کنار غذا ها استفاده کنید.
  2. با این مقدار می توانید ۲ عدد شیشه ترشی بیبی کورن داشته باشید.
  3. استفاده از فلفل و سیر دلخواه است.

 

همچنین ببیند: طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی تبریزی

از
1
دیدگاه