12خواص روغن بابونه و فواید آن برای ناف، لک صورت، تخمدان و لاغری

خواص روغن بابونه

خواص روغن بابونه

 

خواص روغن بابونه، یکی از روغن ها و اسانس های طبیعی و غلیظی است که از گیاه بابونه به دست می آید و این روغن برای سلامتی بسیار محبوب می باشد. روغن بابونه مورد تحقیقات بسیاری از دانشمندان را در طول سال های مختلف پشت سر گذاشته و در طول سال های مختلف برای درمان بیمارهای مختلف استفاده شده است. در این مقاله به فواید بسیار زیادی از روغن بابونه و نحوه استفاده آن پرداختیم. شاید بهتر است بدانیم بابونه دو نوع دارد، روغن بابونه آلمانی و رومی که این دو گیاه از نظر ظاهری کمی کتفاوت هستند و علاوه بر این ترکیب شیمیایی متفاوت است و طی تحقیقات که انجان شده کامازولن در بابونه آلمانی بیشتر است. امروز در پارسی دی خواص روغن بابونه را می توانید مشاهده کنید.

فواید روغن بابونه چیست؟

استفاده از روغن بابونه در متون پزشکی مصر باستان، یونان و روم توصبه شده است و در طول قرن ها از آن برای موارد زیر استفاده شده است:

  • بهبود ناراحتی های گوارشی، مانند سوء هاضمه، حالت تهوع یا گاز
  • بهبود زخم، از جمله انواع زخم ها
  • تسکین اضطراب
  • تسکین شرایط پوستی مانند اگزما یا بثورات
  • ضد التهاب و تسکین درد برای شرایطی مانند کمردرد، نورالژی یا آرتریت
  • بهبود کیفیت خواب
  • درد مفاصل
  • پوست
  • تخمدان و رحم

تحقیقات در مورد فواید سلامتی روغن بابونه و نحوه استفاده از آن به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف در طول سال ها شروع شده است. بیایید این مزایا را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

خواص روغن بابونه برای زخم

در مقاله ای که در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار اگرفته است عصاره یا همان روغن بابونه رومی بر بهبود زخم های عفونی در موش ها تایثر بسیار زیادی گذاشته است و پماد بابونه در مقایسه با پماد تتراسایکلین برای بهبود زخم تاثیر بیشتری داشته است.

خواص روغن بابونه برای لاغری

مالیدن روغن بابون برای روی شکم می تواند باعث لاغری و کوچک کردن شکم شود. برای کار کافی است بعد از استحمام با کمک گوشت پاکن مقداری روغن بابون روی شکم و ناف بریزید و در جهت عقربه های ساعت با نوک انگشت به صورت دایره ماساژ دهید و بعد از یک ساعت ورزش کنید این کار به چربی سوزی شکم کمک می کند.

خواص روغن بابونه برای  درد مفاصل و کف پا

در یک مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد از شرکت کنندگاه که دچار آرتروز هستند خواسته شده که روغن بابونه را سه بار در روز به مفصلی که درد می کند بزنند. طی طول درمان دانشمندان دریافتند که به طوب قابل توجهی شرکت کنندگان نیاز به داورهای مسکن را کاهش دادند و باعث کمتر شدن درد مفاصل شد.

خواص روغن بابونه برای پوست

روغن بابونه پوست را جوان و مرطوب و بدون لک می کند. با استفاده منظم از روغن بابونه روزی ۲ الی ۳ قطره روی پوست می توانید از شر سیاهی دورچشم و لک های صورت راحت شوید و رنگ پوست شما را یکدست می کند و دارای خواص ترمیم کننده، بازسازی کننده است و باعث می شود پوست جوان و شادابی داشته باشید.

خواص روغن بابونه

خواص روغن بابونه برای مو

رنگ و درخشندگی مو های خود را با روغن بابونه بیشتر کنید. برای این کار موهای خود را با کمی روغن بابونه آغشته کنید و بعد صبر کنید تا خشک شود این کار باعث درخشان شدن می شود و همچنین می توانید کمی روغن بابونه را با حنا روی سر خود قرار دهید. روغن بابونه به دلیل تسکین دهنده اعصاب می تواند مو را تغذیه و با استفاده مداوم موهای نرم و قوی را داشته باشید.

خواص روغن بابونه برای سرماخوردگی

کسانی که از سردرد های ناشی از سرماخوردگی، سینوزیت و میگرن رنج می برند نیز می توانند برای تسکین سریعتر این روغن را بو کنند، استنشاق بخار با این روغن می‌تواند باعث رفع گرفتگی قفسه سینه و رفع گرفتگی بینی شود. همچنین به عنوان تب بر عمل می کند و به بهبود سریعتر تب کمک می کند.

خواص روغن بابونه برای افسردگی

رایحه شیرین مسحور کننده این روغن شما را آرام می کند و به آرامش شما کمک می کند. روحیه شما را بالا می برد و شما را سرحال می کند. نوع بابونه رومی که به دلیل خواص آرام بخشی معروف است در طول ماساژ قبل از زایمان برای کمک به آرامش مادر باردار استفاده شده است. هنگامی که با روغن علف لیمو مخلوط شود، خواص تسکین دهنده اعصاب به آرام کردن کودکان بیش فعال را دارد.

خواص روغن بابونه معده

این روغن تاثیر مثبتی بر انواع اختلالات معده از جمله مشکلات گوارشی، اسهال، یبوست و حتی سنگ کیسه صفرا دارد. قوای گوارشی را بهبود می بخشد و گازهای انباشته شده در شکم را تسکین می دهد. برای نفخ گزینه بسیار خوبی می باشد. خواص ضد میکروبی آن به روغن اجازه می دهد تا از رشد میکروارگانیسم های مضر در روده جلوگیری کند و شما را از اختلالات مختلف گوارشی در امان نگه دارد.

خواص روغن بابونه

خواص روغن بابونه برای درد کمر

آیا کمر درد شما را آزار می دهد؟ فقط کمی روغن بابونه آلمانی را گرم کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اگر درد ناشی از سیاتیک باشد، نوع رومی انتخاب مناسبی خواهد بود. ماساژ با روغن بابونه عصب سیاتیک را تسکین می دهد. مطمئن شوید که روغن را به قسمت پایین کمر، باسن و همچنین پاها می‌مالید.

خواص روغن بابونه برای کودکان و نوزادان

اگر کودک شما به سختی به خواب می رود می توانید کودک را با روغن بابونه ماساز دهید. برای این کار ۳ الی ۴ قطره روغن بابونه روی بدن کودم بزنید و آن را ماساژ دهید و بعد حمام گرم ببرید و در نتیجه این کار باعث ترحم هورمون های خواب می شود و نوزاد خواب بهتری خواهد داشت.

خواص روغن بابونه برای زنان

زنانی که مشکلات پیش از قاعدگی و یائسگی را تجربه می کنند می توانند از این روغن کمک بگیرند. حساسیت سینه را کاهش می دهد. ماهیت ضد افسردگی آن به مبارزه بهتر با نوسانات خلقی کمک می کند. برای استفاده باید حمام آب گرم  بگیرید و با چند قطره از این روغن بابونه به بدن بزنید، این کار برای درمان درد قاعدگی مناسب است.

خواص روغن بابونه برای کلیه

کلیه ها و مجازی اداری را تمیز نگه می دارد. مطالعات حیوانی نشان می دهند که روغن بابونه ادار آور الست و می تواند کلیه را سم زادیی کند.

خواص روغن بابونه

 

فواید روغن بابونه برای پوست و مو بسیار گسترده است، اما به دلیل پتانسیل درمانی آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن بابونه می تواند مبارزه با شرایط التهابی مانند آکنه و اگزما، درمان بثورات پوستی و روشن کردن جای زخم ها به شما کمک کند تا به پوستی بدون لک برسید. همچنین ممکن است به تغذیه موهای شما کمک کند، به موهای بلوند شما درخشندگی دهد و با شوره سر مبارزه کند. این روغن معطر دارای خواص تسکین دهنده درد نیز می باشد و به عنوان یک ضد افسردگی عمل می کند، در حالی که برای زنانی که مشکلات قاعدگی و قبل از قاعدگی را تجربه می کنند نیز مفید است. همچنین ممکن است به حفظ سلامت قلب، کلیه ها، دستگاه ادراری و سیستم عصبی مرکزی کمک کند. بهتر است روغن بابونه را از جا های معتبر خریداری کنید و حتما به دور از نور نگهداری کنید.
همچنین ببینید