طرز تهیه ترشی انار خالی و ساده با طعم ملس + فوت و فن بازاری

طرز تهیه ترشی انار

 

ترشی های پاییزی فوق العاده خوشمزه هستند به خصوص پادشاه میوه های پاییز یعنی انار، شما می توانید فقط با انار یک ترشی فوق العاده خوشمزه تهیه کنید که بی شک یکی از ترشی های بسیار پر طرفدار و ساده است و شما می توانید برای تزیین غذا ها و سفره های خود از این نوع ترشی استفاده کنید. روش های مختلفی برای تهیه این ترشی وجود شما می توانید فقط با سرکه مخلوط کنید و یا می توانید با افزودن کمی آب انار طعم متفاوتی در این ترشی به وجود بیاورید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی انار خالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی گل کلم

 

مواد لازم

دانه انار۵۰۰ گرم
آب انار۱.۵ پیمانه
نمکبه مقدرا لازم
سرکه سفید۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر گلپر و تخم گشنیزبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی کلم قرمز

 

طرز تهیه ترشی انار ساده

مرحله اول: آماده سازی انار

ابتدا باید انار را از وسط به دو نیم کنید و دانه های انار را جدا کنید، می توانید انار به صورت دون شده یا شاخه ترشی کنید، حتما پوست سفید رنگ را بگیرید. یک انار را بردارید و از وسط به دو نیم کنید و با کمک آبمیوه گیر دستی آب گیری کنید و از صافی یک بار رد کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

یک قابلمه بردارید. سرکه و آب انار را در آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. مخلوط سرکه و آب انار باید به مدت ۳۰ دقیقه با هم بجوشند. دانه‌های انار را جدا کنید. پس از گذشت سی دقیقه، انارها را به همراه مقداری نمک درون قابلمه بریزید. در صورتی‌که می خواهید ترشی طعمی ملس داشته باشد می‌توانید مقداری شکر در این مرحله اضافه کنید. میزان شکر به ذایٔقه‌ ی خودتان بستگی دارد.

مرحله سوم: تهیه ترشی اناردون

در این مرحله از تهیه ترشی انار می توانید ادویه‌ های دلخواه به ترشی اضافه کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و در کناری بگذارید تا خنک شود. وقتی ترشی به طور کامل خنک شد، آن‌ را به شیشه‌ های تمیز منتقل کنید. برای خالی شدن هوای درون ظرف ترشی می‌توانید پس از بستن درب آن، شیشه را وارونه کنید تا هوای آن خارج شود این ترشی را در یخچال قرار دهید و بعد از ۲ روز می توانید سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

 

فوت و فن های دستور تهیه ترشی انار

  1. در بعضی از رسپی ها انار را نمی جوشاند و با کمی سرکه و نمک مخلوط کنید و در یخچال نگهداری می کنند.
  2. ظرف ترشی باید تمیز باشد وگرنه باعث کپک زدن و خراب شدن می شود.
  3. اگر انار شما ترش است از شکر و اگر شیرین از است مقدار نمک بیشتر استفاده کنید.
  4. از سرکه قرمز یا سفید یا خانگی می توانید استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی سالاد فصل با گوجه

از
1
دیدگاه