طرز تهیه ترشی تربچه قرمز حلقه شده خیلی راحت و عالی در خانه

طرز تهیه ترشی تربچه

 

تربچه یکی از صیفی جات فوق العاده مقوی با خاصیت فراوان می باشد که ترشی آن نیز فوق العاده ساده و راحت است و شما با چند قلم موادمی توانید این ترشی را تهیه کنید. شما می توانید تربچه را به صورت حلقه ی یا درسته تهیه کنید. اما از خواص مهم تربچه می توان به فیبر کافی است و دراای ویتامین B6 ، K ، C و نیاسین و فولات است و از نظر طب سنتی تربچه برای دفع سموم بدن گزینه خوبی می باشد و با دارا بودن ویتامین سی برای پوست نیز مفید است. اما در هر ۱۰۰ گرم تربچه مقادیر خیلی کم از چربی اشباع شده و کلسترول وجود و دارد و حدود ۹۰ درصد این سبزی بر پایه ویتامین ها ی مختلف است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی تربچه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: ترشی هفت بیجار

 

مواد لازم

تربچه۵۰۰ گرم
سرکه۱ لیوان
نمک دریا۱ ق غذا چای خوری
ساقه کرفس۱ عدد
ترخون خشک۱ ق چای خوری
تخم گشنیز، فلفل سیاه۱ ق چای خوری

 

همچنین ببینید: ترشی سالاد فصل

 

طرز تهیه ترشی تربچه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید تربچه ها را روی تخته کار قرار دهید و برگ آن را جدا کنید و سر و ته تربچه را بزنید و بشورید سپس به صورت حلقه ی خرد کنید و مجدد بشورید تا تمیز شود و بعد روی یک دستمال پهن کنید تا کاملا خشک شود، یکی از علت های مهم کپک زدن ترشی مرطوب بودن آن می باشد.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

شما به یک عدد ساقه کرفس نیاز دارید آن را خرد کنید و برگ کرفس را نیز به دو قسمت تقسیم کنید و روی دستمال قرار دهید تا خشک شود. دقت کنید می توانید از ترخون خشک یا تازه استفاده کنید در صورت استفاده از ترخون تازه آن را نیز کاملا خشک کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی تربچه

در ادامه یک ظرف یا شیشه تمیز بردارید و از تربچه و کرفس و برگ آن بریزید و روی مواد ترخون خشک و تخم گشنیز و نمک و کمی فلفل سیاه به صورت دان یا آسیاب شده بریزید حالا باید سرکه را در حدی بریزید که روی مواد را بگیرید و بعد درب شیشه را محکم ببنیدید و یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد برای ۱۰ دقیقه شیشه را داخل آن قرار دهید بعد به صورت ۳ ساعت برعکس قرار دهید تا خنک شود و بعد از یک هفته داخل کابینت یا یخچال قرار دهید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

 

فوت و فن های دستور تهیه ترشی تربچه

  1. می توانید بجای ترخون از نعنا خشک معطر استفاده کنید.
  2. فرقی ندارد از سرکه سفید یا قرمز استفاده می کنید ولی سرکه سفید رنگ تربچه را حفط می کند.
  3. می توانید به دلخواه از فلفل تند نیز استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ترشی لبو

از
1
دیدگاه