خواص آب انار چیست ؟ 10 خواص آب انار برای کبد، خانم ها، قند خون و سرماخوردگی

خواص آب انار

خواص آب انار

 

خواص آب انار، در این پست می توانید خواص خوب آب انار طبیعی را مشاهده کنید و همچنین مضرات و استفاده بیش از اندازه آن را نیز مطالعه کنید و برای برای پیشگیری و بهرمندی از انواع ویتامین ها استفاده کنید. انار میوه ای گرد و قرمز رنگ است که دارای یک گوشت داخلی سفید است که به طور متراکم با دانه های انار پوشش داده شده است. انار کالری و چربی کم و فیبر بالابیی دارد و ویتامین ها و مواد معدنی بسیار بالایی را در خود جای داده است و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. انار پتانسیل حمایت از بسیاری از بیمار های و ایمنی بدن را دارد. امروز در پارسی دی طرز خواص آب انار را می توانید مشاهده کنید.

خواص خرما برای مو

خواص خرما برای مو

خرما برای سلامتی بسیار مفید است و دارای فواید زیادی می باشد. از جمله فواید خرما …

جدول ارزش غذایی آب انار در هر ۱ لیوان:

کالری۱۳۶
چربی۰.۷ گرم
سدیم۲۲.۴ میلی گرم
پتاسیم۵۳۲.۹ میلی گرم
کربوهیدارت۳۳ گرم
پروتئین۰.۴ گرم
ویتامین B6۵%
منگنز۴%

خواص آب انار برای سرماخوردگی

آب انار سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای ترکیباتی است که از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنید، سرشار از ترکیبات پلی فتلی و ضد باکتری و ضد التهاب است و حاوی فلاونوئیدی است که برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی و کاهش طول درمانی سرماخوردگی تا ۴۰ درصد می تواند مفید باشد و می توانید آب انار تازه را در طول سرماخوردگی روزی یک لیوان بنوشید و حتما از آب انار طبیعی استفاده کنید.

خواص آب انار برای کبد

آب انار همان طور که در بالا اشاره شد دارای آنتی اکسیدان است و به پاکسازی و سم زادیی بدن بسیار کمک می کند و همچنین برای بهبود بیماری کبد چرب نیز گزینه خوبی می باشد و چون دارای خواص ضد التهابی می باشد به سیستم گوارش و در نتیجه باعث هضم غذا می شود.

خواص آب انار در بارداری

انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به افزایش جریان خون در رحم کمک می کند و باعث رحم را تقویت می کند. علاوه بر این، انار حاوی برخی ویتامین های مهم مانند ویتامین C، ویتامین E و اسید فولیک است. همه این ها برای بارداری سالم و برای کسانی که سعی در باردار شدن دارند مفید است.

خواص آب انار برای خانم ها

مصرف آب انار باعث می شود چرخه قاعدگی تنظیم شود. خوردن انار باعث می شود که جریان خون بهتر به رحم برسد و به شما کمک می کند زودتر پریود شوید. کافی است شما یک لیوان آب انار در روز و یا یک کاسه انار میل کنید. انار حاوی استروژن های گیاهی است که فعالیت های استروژنی دارد. به همین دلیل برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که انار از نظر بالینی برای زنان یائسه برای بهبود حالات افسردگی و تحلیل استخوان مفید است.

خواص آب انار

خواص آب انار برای قند و خون

انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها، ترکیبات ضد دیابت و فیبر رژیمی هستند که آن را به یک غذای عالی برای کنترل سطح قند خون تبدیل می کند. علاوه بر این، میوه حاوی GI و GL پایینی است که برای افرادی که سطح قند بالایی دارند مفید است. انار برای کسانی که دیابت دارند نیز مفید است، همچنین این میوه به کاهش مقاومت به انسولین در بدن افراد کمک می کند. این میوه دارای چندین آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است.

خواص آب انار برای آقایان

آنتی اکسیدان های موجود در انار ممکن است به محافظت از باروری کمک کند. مطالعات قدیمی نشان می دهد که استرس اکسیداتیو می تواند منجر به اختلال عملکرد اسپرم در مردان و کاهش باروری در زنان شود. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که نوشیدن آب انار ممکن است کیفیت و تحرک اسپرم را افزایش دهد. طی تحقیقات انجام شده که این میوه سطح تستوسترون، هورمون جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهد. همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می شود. به همین دلیل، این میوه لقب  ویاگرای طبیعی) را نیز به خود اختصاص داده است.

خواص آب انار برای کودکان

آب انار سرشار از ویتامین A، C، K و E با خواص آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین حاوی اسید فولیک، پتاسیم، آهن، فیبر، مواد معدنی ضروری و ویتامین B کمپلکس است که محلول در آب است. ارزش غذایی بالا این میوه آن را به یک غذای فوق العاده برای کوکان تبدیل کرده است. می توانید انار را بعد از شش ماهگی به کودک خود بدهید، اما فقط به صورت آب میوه تازه و طبیعی مصرف شود و مطمئن شوید که قند اضافه شده یا شیرین کننده های مصنوعی نداشته باشد زیرا آب میوه برای نوزادان زیر یک سال توصیه نمی شود.

خواص آب انار ناشتا

خواص آب انار ناشتا

مصرف آب انار به صورن نشاسته باعث کاهش غلظت خون می شود و البته نباید در خوردن آن زیاده روی کنید و یک لیوان آب انار طبیعی باعث افزایش گردن خون کاهش بروز سکته های قلبی می شود و اگر انارا به صورت دان شده در صبح مصرف کنید می تواند مانند ملین عمل کند.

خواص آب انار برای قلب

آب انار می توانید برای سلامت قلب مفید باشد. مطالعات انجام شده روی انار نشان داده است مه عصاره انار ممکن است استرس اکسیداتیو و التهاب در شریان ها و فشارخون را کاهش دهید و طی مطالعات انسانی روزانه ۱ فنجان به بیماران قلبی آب انار طبیعی دادند و بعد از ۵ روز مشاهده شد که به طور قابل توجهی دفعت و شدت درد قفسه سینه کاهش پیدا کرده است.

خواص آب انار برای ورزشکاران

آب انار ممکن است استقامت ورزشی را بهبود ببخشد. پلی فنول ها موجود در انار ممکن است استقامت را افزایش دهند یعنی مدت بیشتری می توانید ورزش کنید و کمتر خسته شوید و شما می توانید روزانه ۳۰ دقیقه قبل از ورزش کردن ۱ لیوان انار میل کنید.

مضرات آب انار

خواص آب انار ناشتا

 

همان طور که آب انار دارای خواص بسیار خوبی می باشد می تواند برای بعضی افراد مضر باشد. پس اگر دچار فشارخون پایین هستید بهتر است در مصرف آب انار احتیاط کنید زیرا اب انار فشار را پایین می آورد. بر اساس طب سنتی کسانی که دارای مزاج سرد و تر هستند بهتر است در مصرف آب انار روی نکنند زیرا ادار /اور است و ممکن است باعث کم آبی و یبوست بدن شود و بهتر است آن را با عسل میل کنید.

همچنین ببینید