طرز تهیه ترشی انگور سیاه (انگور شانی) تبریزی بسیار خوشمزه و مجلسی با سرکه

دستور تهیه ترشی انگور سیاه

طرز تهیه ترشی انگور سیاه

 

ترشی انگور سیاه یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و ساده تبریزی می باشد که به ترشی انگور شانی نیز معروف است. شما می توانید این ترشی خوشمزه در ابتدای فصل پاییز همزمان با رسیدن انگور شانی تهیه کنید و در زمستان برای سرو در کنار بیشتر غذا ها آماده کنید. به شما پیشنهاد می شود که یک بار این ترشی تست کنید و از طعم بی نظیر و خواص خوب انگور سیاه نیز لذت ببرید. انگور سیاه برای کنترل قند و خون و دیابت بسیار مفید است. این ترشی با نبات سرکه تهیه می شود که بهتر است از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید تا تیز نباشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی انگور سیاه یا انگور شانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انگور سیاه با سرکه

  • انگور شانی یا انگور سیاه ۱ کیلوگرم
  • نبات حتما ساده یا کم زعفران ۲۰۰ گرم
  • سرکه انگور و آب جوشیده سرد شده به مقدار مساوی

طرز تهیه ترشی انگور شانی راحت و خوشمزه با چند قلم مواد

مرحله اول: آماده سازی انگور

ابتدا باید انگور شانی را بشورید و روی یک دستمال نخی پهن کنید و با کمک قیچی خوشه های بزرگ را به کوچکتر خرد کنید، این ترشی به همراه ساقه سرو می شود و نیاز به حبه کردن انگور نمی باشد. حبه های خشک شده و له شده را از خوشه ها جدا کنید تا طعم و مزه ترشی را خراب نکند.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه برای این مقدار ترشی نیاز به یک ظرف شیشه ای ۳ لیتری دارید که بهتر است از قبل بشورید و استریل کنید زیرا چرب بودن ظرف باعث کپک زدن و خراب شدن ترشی می شود. انگور های خشک را داخل شیشه بریزید. آب را از قبل بگذارید تا بجوش بیاید و خنک شود و بعد ابتدا تا نیمه ظرف آب پر کنید و بعد سرکه قرمز یا سرکه خانگی بریزید.

مرحله سوم: تهیه ترشی انگور سیاه

در ادامه باید ظرف را پر کنید و روی ترشی نبات قرار دهید و روی درب ترشی یک نایلون قرار داده و درب ظرف را خوب بسته و کیپ کنید و برای ۱ الی ۲ ماه در جای خنک و تاریک قرار دهید تا ترشی برسد و بعد سرو کنید. به همین راحتی ترشی ترشی انگور سیاه حاضر شده و بهتر است بعد از باز شدن درب مصرف کنید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی انگور سیاه یا انگور شانی با سرکه

  1. هرچی این ترشی بیشتر بماند طعم و مزه بهتری به خود می گیرد.
  2. گنجایش ظرف باید طوری باشد که بعد از ریختن آب و سرکه انگو ها داخل مایع غوطه ور شوند.
  3. قبل از تکمیل شدن ۲ ماه نباید درب ظرف ترشی را باز کنید.
  4. در بعضی از رسپی ها بجای نبات از شرکه و قند استفاده می کنند و لی کیفیت که نبات به ترشی می دهد بهتر است.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه