طرز تهیه ترشی لیته بادمجان سه سوته با هویج و طعم بی نظیر به صورت چرخ شده

دستور تهیه ترشی لیته بادمجان سه سوته

ترشی لیته بادمجان سه سوته

 

ترشی لیته بادمجان سه سوته یکی از ترشی های بسیار معروف و محبوب می باشد که شما می توانید به راحتی تهیه کنید. این ترشی خوشمزه را می توانید در کمتر از ۱ روز میل کنید. ترشی لیته بادمجان سه سوته یکی از ترشی های پر طرفدار بین ما ایرانی ها می باشد که شما می توانید بادمجان ها را با پوست چرخ کنید و این کار باعث می شود رنگ ترشی شما تیره شود. شما باید مواد را از چرخ گوشت یا غذاساز رد کنید و اگر در دسترس ندارید می توانید مواد را با کمک چاقو ریز خرد کنید و یا با دست رنده بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی لیته بادمجان سه سوته با هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته بادمجان سه سوته

  • بادمجان ۲ کیلوگرم
  • هویج ۵ عدد
  • سیر ۱ بوته
  • فلفل تند ۱۰۰ گرم
  • سبزی معطر (نعنا، ترخون، مرزه، شوید، ریحان) ۱ پیمانه
  • سرکه قرمز یا سفید به مقدار لازم
  • سیاه دانه ۲ ق غذا خوری
  • نمک، گلپر، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان سه سوته با هویج بدون کلم

مرحله: آماده سازی مواد

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و کمی خرد کنید تا بتوانید از چرخ گوشت رد کنید. بهتر است از بادمجان های تازه استفاده کنید تا دانه کمتری داشته باشد. هویج ها را نیز پوست بگیرید و کمی خرد کنید. سیر را پوست بگیرید. سبزی معطر را پاک کنید و تمیز کنید.

مرحله دوم: چرخ کردن مواد

حالا باید بادمجان و هویج و سیر را چرخ کنید و از چرخ گوشت برای ریز کردن مواد استفاده کنید و یا می توانید از غذاساز و تیغه خرد کن یا اگر دارای رنده می باشد از رنده ریز یا درشت استفاده کنید و مواد ریز خرد کنید و یا اگر هیچ کدام را نداشتید با دست ریز خرد یا به صورت دستی رنده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

مواد را داخل یک قابلمه ریخته و به آن نمک و ادویه ها و فلفل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و سرکه اضافه کنید به طوری که روی مواد را بگیرد، حدود برای این مقدار ۱.۵ لیتر سرکه نیار دارید. ترشی را روی حرارت قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا آب بادمجان کشیده و سرکه به خرد مواد برود و کم آب و غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و سبزی معطر را اضافه کنید و بعد از سرد شدن میل کنید و یا در ظرف تمیز قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی لیته بادمجان در یک ساعت با طعم و مزه عالی

  1. افزودن گلپر و سیاه دانه اختیاری می باشد.
  2. برای این مواد حدود ۱ ق غذا خوری نمک و ۱.۵ ق غذا خوری زردچوبه لازم است.
  3. می توانید به دلخواه از سرکه سفید یا قرمز یا سرکه خانگی استفاده کنید.
  4. اگر سبزی معطر ندارید می توانید حذف کنید و یا در انتها  کمی سبز معطر خشک بریزید.
  5. حرارت باید متوسط باشد و ترشی کاملا غلیظ شود.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه