طرز تهیه سس شکلات با شکلات تخته ای و کره براق و عالی برای روی کیک

طرز تهیه سس شکلات با شکلات تخته ای

 

شما می توانید برای مناسب های مختلف کیک های خوشمزه تهیه کنید و برای تزیین از خامه فنادی زده شده می توانید استفاده کنید. سس شکلاتی با شکلات تخته ای بسیار حرفه ای و عالی می باشد که شما می توانید در خانه برای تزیین انواع کیک ساده یا شکلاتی تهیه کنید. برای تهیه این سس بهترین شکلات که امروزه در لوازم قنادی ها موجود شکلات سکه ای استفاده کنید. این سس شکلاتی برای تزیین دسر های شکلاتی یا کاپ کیک نیز گزینه خوبی می باشد. شما می توانید این سس شکلاتی کاربردی زیادی دارد و می توانید حتی بین لایه های کیک نیز استفاده کنید. طعم عالی شکلات و خامه واقعا وصف ناپذیر است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس شکلات با شکلات تخته ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

 

مواد لازم

شکلات سکه ای۱۲۵ گرم
خامه۲۰۰ میلی یا یک پاکت صورتی
کره۴۰ گرم

 

همچنین بببینید: طرز تهیه سس شکلاتی با پودر کاکائو

 

طرز تهیه سس شکلاتی با شکلات تخته ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد به کمک ترازو مواد را اندازه گیری کنید زیرا مقدار غلظت سس شکلاتی بسیار مهم است پس حتما مواد اندازه گیری شود.

مرحله دوم: جوشاندن خامه

خامه صبحانه را داخل قابلمه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید و هم بزنید تا خامه کم کم شروع به رقیق شدن کند و زمانی که شروع به جوشیدن های ریز از کناره ها کرد از روی حرارت باید بردارید.

مرحله سوم: افزودن شکلات

در ادامه باید شکلات سکه ای را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه صبر کنید ( اگر شکلات شما سکه ای نیز با دست یا چاقو خرد کنید) و بعد از این زمان هم بزنید تا تکه های شکلات باز شود و کم کم شروع به ذوب شدن کند و بعد کره را اضافه کنید و هم بزنید به همین راحتی سس شکلاتی شما حاضر شده است.

مرحله چهارم: تزیین کیک با سس شکلاتی با شکلات سکه ای

برای ریختن روی کیک ۱۰ دقیقه صبر کنید و برای مالیدن روی کیک حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید.به هیچ وجه از کره ی سردی که تازه از یخچال خارج کرده اید استفاده نکنید. چون باعث می شود حل شدن آن زمان زیادی طول بکشد و حتی ممکن است موجب شود گاناش بافت تکه تکه پیدا کند. پس حتماً اجازه بدهید کره از قبل بیرون بماند و به دمای اتاق برسد. اما اگر فراموش کردید و مرتکب این اشتباه شدید برای یکدست شدن گاناش کمی دیگر خامه داغ (قاشق قاشق) اضافه کنید تا بافت یکنواخت حاصل شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خامه قنادی با خامه صبحانه

فوت و فن های دستور تهیه سس شکلاتی با شکلات سکه ای

  1. اگر می خواهید گاناش شکلات را طوری روی کیک بریزید که به نظر برسد مایع در حال ریختن از سطح کیک است باید به غلظت گاناش موقع ریختن روی کیک توجه داشته باشید. اگر بلافاصله و وقتی گاناش خیلی داغ و رقیق است آن را روی کیک بریزید، قطره ها تا پای کیک میرسند و در ضمن ضخامت لایه گاناش شکلاتی خیلی کم می شود. پس باید گاناش نه آنقدر سفت شده باشد که قابل ریختن نباشد و نه خیلی شل باشد. معمولا بعد از ۱۰ دقیقه (از زمان ریختن خامه داغ) این حالت ایجاد می شود. که البته این بستگی به نسبت خامه و شکلات و همچنین دمای محیط دارد.
  2. روش دیگر استفاده از گاناش روی کیک این است که بگذارید کاملا خنک شود و به دمای اتاق برسد (۳۰ دقیقه). در این صورت گاناش به صورت یک خمیر قابل مالیدن در می آید که می توانید آن را مانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خامه قنادی با سفیده تخم مرغ

از
1
دیدگاه