طرز تهیه سس باربیکیو دودی به سبک رستورانی برای پیتزا، جوجه کباب

طرز تهیه سس باربیکیو دودی

 

سس‌ها بسیار متنوع هستند و به لحاظ مزه، ترکیب و طرز استفاده تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. برخی انواع سس‌های پرطرفدار عبارتند از: سس گوجه فرنگی، سس ترشی، سس باربیکیو، سس شیرین تند، سس فلفل قرمز، سس سویا، سس چیلی و غیره، سس معمولا به‌ صورت جداگانه یا به‌ عنوان یک قسمت از غذایی سرو می‌شود و با توجه به نوع آن، می‌تواند از طعم‌های شیرین، تند، ترش و … برخوردار باشد. به‌ طور کلی، سس می‌تواند طعم غذاها را بهبود بخشد و آن‌ ها را جذاب‌ تر نشان دهند، اما سس باربیکیو دودی بسیار خوشمزه و خوش عطر است و شما می توانید خیلی راحت با اسانس دود در خانه این سس را تهیه کنید. سس باربیکیو یک نوع سس رایج در آشپزی است که به صورت غلیظ و شیرین تهیه می‌شود. اصل این سس آمریکایی است و ترکیبی از رب گوجه، سیر، پودر چیلی، پنیر خامه ای و طعم دهنده‌های دیگر است. سس باربیکیو برای پخت غذاهای مختلف مانند گوشت، مرغ، ماهی، سیب‌زمینی و حتی برای ساندویچ استفاده می‌شود و شما می توانید این سس را به راحتی در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس باربیکیو دودی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

رب گوجه۱ ق غذا خوری
شیره ی خرما۱ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
نشاسته ذرت۱/۲ ق چای خوری
فلفل قرمز یا سیاه۱ ق چای خوری
پودر سیر و پیاز۱/۲ ق چای خوری
آب۱/۲ لیوان
آویشن۱/۳ ق ق چای خوری
سرکه۲ ق غذا خوری
اسانس دود۱۰ قطره

طرز تهیه سس باربیکیو دودی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد لازم را که در جدول بالا گفته شده جزء اسانس دود را داخل یک یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید و بعد از ریختن هم بزنید تا مواد مخلوط شود و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: غلیظ شدن

در ادامه باید مواد را روی حرارت کم هم بزنید تا کم کم سس شروع به غلیظ شدن کند و بافت یکدستی به خودش بگیرید، وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید و صبر کنید برای ۱۰ دقیقه تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه سس باربیکیو دودی

در ادامه وقتی خنک شد باید اسانس دود را که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید به سس اضافه کنید تا طعم فوق العاده ی را ایجاد کندف به همین راحتی سس تهیه شده است و می توانید داخل ظرف سس بریزید و به مدت ۳ هفته در یخچال نگهداری کنید و برای سرو انواع گوشت و مرغ و ساندویچ ها استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سس باربیکیو دودی

  1. اگر دوست دارید سس تند تر باشد می توانید میزان فلفل قرمز را بیشتر اضافه کنید.
  2. دقت کنید سس باید بجوشد و بعد از آن زمان بگیرید و برای ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت نگه دارید تا غلیظ شود و حتما هم بزنید تا مواد ته نگیرد و به صورت یکدست هم بخورد.
  3. این سس به دلیل این که مواد نگه دارنده ندارد نمی توانید بیش از ۳ هفته نگه دارید پس به مقدار کم تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه