طرز تهیه سس صورتی رنگ با مایونز به 3 روش (کلم بنفش، لبو، گوجه فرنگی) به سبک رستورانی

طرز تهیه سس صورتی

 

سس صورتی یکی از روش های تهیه یک سس خوشرنگ و مجلسی برای مهماین ها می باشد که به دو روش تهیه می شود، شما می توانید از کلم بنفش یا آب لبو یا پودر لبو استفاده کنید و یا حتی می توانید از گوجه پوره شده استفاده کنید که همه این روش ها را در این پست به شما یاد خواهیم داد. سس مایونز نوعی سس غلیظ و سفید رنگ می باشد که برای تهیه و سرو انواع سالاد ها کاربرد دارد. سس مایونز را می توانید خیلی راحت در خانه تهیه کنید و یا می توانید به روش های مختلف رنگی کنید و برای سرو سالاد های مختلف به خصوص سالاد کلم و فصل استفاده کنید. اولین بار نام سس مایونز در کتاب آشپزی انگلستان به ثبت رسیده است و در واقع می توان گفت سس مایونز اولین بار توسط دوک ماین که در آن زمان حاکم قسمت شمال غرب فرانسه بوده گرفته شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس صورتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس صورتی

کلم بنفش۱/۴ عدد
سس مایونز۳ ق غذا خوری
ماست۱ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار دلخواه
سرکه سیب یا آبغوره۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سس صورتی خوشرنگ و مجلسی برای سرو سالاد

مرحله اول: تهیه سس صورتی با کلم بنفش

ابتدا باید کلم بنفش را رنده کنید و به همراه سرکه و سس مایونز مخلوط کنید. افزودن سرکه به کلم باعث می شود رنگ کلم خارج شود و بعد روغن زیتون و ادویه ها و ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا سس صورتی داشته باشید، اگر دوست دارید کلم بنفش داخل سس نباشد می توانید کلم بنفش را رنده ریز کنید و با کمی سرکه مخلوط کنید و بعد روی یک صافی قرار دهید و فشار دهید تا آب کلم بنفش خارج شود و بعد به همراه سس و ماست مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله دوم: تهیه سس صورتی با لیو

اگر دوست دارید سس صورتی را با لبو تهیه کنید، می توانید از پودر لبو استفاده کنید و یا مقداری لبو را پوره کنید و از صافی رد کنید تا رنگ لبو خارج شود و بعد به همراه سس و ماست و ادویه ها و سرکه مخلوط کنید تا سس صورتی پر رنگ تری داشته باشید.

مرحله سوم: تهیه سس صورتی با گوجه

اگر دوست دارید سس صورتی را با گوجه فرنگی تهیه کنید باید گوجه را به همراه کمی آب بپزید و بعد از خنک شدن رنده کنید و از یک صافی عبور دهید تا تخم های گوجه فرنگی جدا شود و بعد با سس و ماست و سرکه مخلوط کنید. نوش جان

فوت و فن های تهیه سس صورتی رنگ به ۳ روش در خانه

  1. می توانید به دلخواه از ادویه سالاد بجای نمک و فلفل استفاده کنید.
  2. می توانید از پول بیبر برای رنگی کردن سس نیز استفاده کنید.
  3. می توانید بجای سرکه از آبغوره یا لیموترش تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه