طرز تهیه سس باربیکیو خانگی خوشمزه برای مرغ، استیک، پیتزا و …

سس باربیکیو

 

از انواع سس ها می باشد که بسیار پر کاربرد و خوشمزه بوده و اصالت این سس به کشور آمریکا باز می گردد. گوشت را که با سس باربیکیو طعم دار شده است و روی هیزم یا آتش به آرامی پخته می شود را گوشت باربیکیو می گویند و اگر سس استفاده نشود گوشت گریل شده می گویند. رنگ این سس از قرمز تا قهوه ای بنا به سلیقه خود که ترش یا شیرین تهیه می کنید متفاوت است. از این سس برای طعم دار کردن گوشت یا مرغ می توانید استفاده کنید در نظر داشته باشید ۵ دقیقه قبل شروع به گریل کردن گوشت ها را از سس خارج کنید. شما می توانید این سس را آماده تهیه کنید ولی لذت تهیه این سس در منزل بسیار زیاد و سالم تر می باشد. امروز در پارسی دی سس باربیکیو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سس کچاب۲۵۰ گرم
رب انار ترش۷۵ گرم
خردل۱۰۰ گرم
سس تند۶۰ گرم
شکر سفید۱۰۰ گرم
قهوه فوری۴ ق سوپ خوری
نعنا تازه۴ شاخه

طرز تهیه سس باربیکیو

مرحله اول : مخلوط کردن سس ها

ابتدا داخل یک قابلمه سس کچاب به همراه رب انار ترش (بنا به ذائقه خود می توانید از رب انار شیرین یا ملس استفاده کنید) و خردل و شکر و سس تند (گلوریا می توانید بنا به ذائقه خود استفاده کنید) را اضافه کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن قهوه

قهوه را با ۱ پیمانه آب ولرم خوب مخلوط کنید و به ترکیبات سس باربیکیو اضافه کنید.

مرحله سوم : اضافه کردن نعنا

چند شاخه نعنا را از قبل شسته و گذاشتیم تا خشک شود را روی ترکیبات سس می گذاریم.

مرحله چهارم : پخت سس باربیکیو

قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و با همزن دستی می زنیم تا ترکیبات سس با هم یکدست شود. پس از اینکه سس با حرارت ملایم به جوش آمد اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم بجوشد تا به ۲/۳ حجم اولیه اش برسد از روی حرارت بر میداریم و می گذاریم تا خنک شود به همین راحتی سس باربیکیو ما حاضر است. آن را در ظرف شیشه ای ریخته و تا ۲ ماه در یخچال قابل نگهداری می باشد. این سس خوشمزه را با گوشت طعم دار کنید و کباب کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سس باربیکیو

  1. برای طعم بهتر سعی کنید از سس خردل دیژون استفاده کنید.
  2. اگر رب انار شما کمی سفت بود آن را با مقدار کمی آب رقیق کنید.
  3. می توانید ۱ ق غذا خوری سس ورشستیر استفاده کنید.
  4. از انواع اسانس های مختلف مانند دودی کردن نیز در این سس استفاده کنید.
  5. سعی کنید سس را در مقدار کم تهیه کنید و تازه تازه همیشه این سس را داشته باشید زیرا مواد نگه دارنده ندارد امکان خراب شدن سس زیاد است.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه