طرز تهیه نان ذرت در ماهیتابه سالم و رژیمی با آرد گندم در خانه

طرز تهیه نان ذرت

 

تهیه نان در خانه کار بسیار راحت و ساده ی می باشد مخصوصان اگر مدل تابه ای و بدون فر باشد و شما می توانید این بار با آرد ذرت یک نان فوق العاده نرم و خوش طعم خانگی تهیه کنید و برای صبحانه و عصرانه این نان را سرو کنید. در این رسپی از خمیرمایه خشک فوری استفاده شده است که شما می توانید از خمیرمایه معمولی نیز استفاده کنید ولی قبل از مخلوط کردن با مواد باید با شکر و آب ولرم مخلوط کنید و بعد با دیگر مواد مخلوط شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان ذرت تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

مواد لازم

آرد ذرت۱۸۰ گرم
آرد سفید یا فانتزی۳۲۰ گرم
خمیرمایه خشم فوری۱۰ گرم
نمک۱ ق مربا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
آب ولرم۳۱۰ گرم
روغن زیتون۲ ق مربا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

طرز تهیه نان ذرت

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آرد ذرت و آرد گندم یا سفید را به همراه نمک و خمیرمایه و شکر داخل کاسه مخلوط کنید چون خمیرمایه فوری استفاده شده است با مواد خشک مخلوط می شود و بعد روغن و آب را باید کم کم اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه ورز دهید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید به مقداری به مواد آب اضافه کنید تا خمیر جمع شود و با وزر دادن چسبندگی خمیر را بگیرید تا در نهایت خمیر نرم و لطیفی داشته باشید. روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: چانه گرفتن خمیر

در ادامه باید پف خمیر را با دست بگیرید و به چانه های یک اندازه یا چانه های ۵۰ گرمی تقسیم کنید و مجدد و برای ۱۰ دقیقه روی چانه ها را بپوشانید و استراحت دهید سپس هر چانه را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت ۲ میل باز کنید.

مرحله چهارم: پخت نان ذرت در ماهیتابه

حالا یک تابه یا ساج را بردارید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا گرم شود و زمانی که کاملا داغ شد باید نان را داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف پخته و حباب بزند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و چند بار این کار را تکرار کنید تا خوب نان پخته شود و بعد داخل پارچه قرار دهید و چانه های دیگر نیز بپزید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

 

فوت و فن های دستور پخت نان ذرت تابه ای

  1. حتما نان را داخل پارچه قرار دهید وگرنه خشک می شود.
  2. می توانید این نان را به مقدار بیشتر تهیه کنید.
  3. آب باید ولرم باشد تا خمیرمایه عمل بیاید به طوری که انگشت را داخل آن فرو می کنید نباید بسوزد ولی گرما را احساس کند.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان پیتا

 

 

از
1
دیدگاه