طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه لذیذ و ساده در فر و تابه و زغال

دستور پخت جوجه کباب با رب گوجه

جوجه کباب با رب گوجه

 

جوجه کباب با رب گوجه یکی از روش های مزه دار کردن جوجه می باشد که فوق العاده ساده و خوشمزه است و به دلیل رب گوجه فرنگی رنگ فوق العاده ای دارد و برای مهمانی و مسافرت و یا پیک نیک گزینه بسیار خوبی می باشد. اما ما در این رسپی سه مدل پخت این جوجه را به شما یاد خواهیم داد که می توانید با توجه به امکانات و موقعیت خود آن را تهیه کنید. برای مثال اگر در خانه هستید و می خواهید یک غذای فوری و ساده تهیه کنید کافی است مرغ ها را بعد از مرینت کردن به سیخ های چوبی بزنید و داخل تابه گریل یا معمولی سرخ کنید و یا می توانید داخل فر قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با رب گوجه

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • ماست ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه با سه روش پخت

مرحله اول: آماده سازی مرغ

شما می توانید برای تهیه این جوجه کباب فقط از سینه استفاده کنید و یا می توانید یک مرغ کامل را به صورت جوجه کبابی خرد کنید و یا حتی فقط از بال یا کتف استفاده کنید. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه برش بزنیدو خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: مرینت کردن جوجه کباب

در ادامه داخل یک کاسه بزرگ ماست را به همراه رب و ادویه ها و روغن مایع بریزید و خوب مواد را مخلوط کنید. حالا سینه یا مرغ خرد شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مرغ ها مزه دار شوند و بعد روی کاسه را بپوشانید و برای چند ساعت حداقل در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: پخت جوجه کباب ربی در فر و تابه

در ادامه جوجه ها را به سیخ های چوبی بزنید و به دلخواه می توانید مابین آن از گوجه گیلاسی یا فلفل دلمه استفاده کنید. سیخ ها را داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. در انتها گریل را روشن کنید تا سطح جوجه ها طلایی شود. برای پخت بدون فر نیز بعد از سیخ زدن جوجه ها آن ها را داخل تابه گریل سرخ کنید.

مرحله چهارم: پخت جوجه کباب با رب گوجه در زغال

زغال را داخل منقل ریخته و با کمک ژل آتش زن آن را روشن کنید و بعد از سرخ شدن زغال باید جوجه ها را به روی سیخ بزنید و روی زغال داغ کباب کنید. در انتها جوجه را با پلو یا نان سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب با رب گوجه ساده و فوری

  1. می توانید از ۱ ساعت تا ۲۴ ساعت به جوجه در یخچال استراحت دهید.
  2. می توانید در سولاردم یا توستر نیز این غذا را تهیه کنید.
  3. بجای روغن از روغن زیتون نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه