طرز تهیه خورش خلال بادام با مرغ سریع و لذیذ برای 4 نفر

 

خورش خلال بادام با مرغ

 

خورش های یکی از غذا های سنتی ما ایرانی ها می باشد که در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شوند و بیشتر شهر ها در ایران غذا های مخصوص خودشان دارند اما خورش خلال کرمانشاهی که بی شک یکی از لذیذ ترین و لاکچری ترین خورشت های سنتی ایرانی می باشد را این بار قرار است با مرغ خرد شده به شما یاد دهیم که هم زمان پخت کمتری دارد و هم مقرون به صرفه است و برای مهمانی بهترین گزینه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش خلال بادام با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت کرفس

 

مواد لازم

سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱.۵ ق غذا خوری
خلال بادام۱۰۰ گرم
گلاب۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
لیموعمانی۳ عدد
چوب دارچین۲ عدد
زرشک سیاه۱۵ گرم
آبلیموبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت قیمه

 

طرز تهیه خورشت خلال بادام با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی مثل گوشت خرد کنید. خلال ها را خوب بشورید و داخل یک کاسه بریزید و با گلاب و زعفران و کمی آب خیس کنید تا طعم گلاب به خورد خلال برود، بهتر است یک شب یا ۲ ساعت خلال خیس بخورد.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی نمک و زردچوبه و روغن کرمانشاهی یا ساده تفت دهید تا سبک شود و بعد سینه مرغ را اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب نیز از بین برود و بعد خلال بادام خیس خورد را نیز اضافه کنید و خوب تفت دهید و کمی آب جوش روی خورش بریزید تا روی مرغ ها را بگیرید سپس چوب دارچین را اضافه کنید و بگذارید تا بجوش بیاید و برای نیم ساعت پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش خلال با مرغ

در ادامه باید لیمو عمانی ها که از یک ساعت قبل داخل آب ولرم خیس کردید به خورش اضافه کنید و برای ۲ ساعت زمان دهید تا خورش خیلی ریز بجوشد و کاملا جا افتاده و بدون آب شود و در انتها باید چوب دارچین را خارج کنید و نمک و کمی آبلیمو به دلخواه اضافه کنید و سپس زرشک سیاه یا قرمز را با روغن کرمانشاهی تفت دهید و به خورش اضافه کنید و به همراه برنج سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت مرغ

 

فوت و فن های دستور پخت خورش خلال بادام با مرغ

  1. می توانید در انتها برای خوشرنگ شدن یک قاشق گلاب و کمی زعفران و پودر دارچین را باهم مخلوط کنید و اضافه کنید.
  2. اگر زرشک سیاه ندارید از قرمز نیز می توانید استفاده کنید.
  3. این خورش برای ۴ نفر مناسب است.
  4. حورش خلال باید کاملا چرب و با روغن کرمانشاهی تهیه شود.
  5. پیاز داغ خورشت هرچقدر بیشتر خوشمزه تر می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت هویج

از
1
دیدگاه