طرز تهیه مرغ همایونی فوق العاده خوشمزه و مجلسی مخصوص مهمانی

طرز تهیه مرغ همایونی

 

اگر دوست دارید برای مهمانی و مجالس خود یک مرغ حرفه ای و خوشمزه با طعم و ظاهر جذاب تهیه کنید مرغ همایونی یکی از بهترین گزینه ها می باشد که طعم عالی دارد و شما می توانید به صورت مجلسی این غذا را در خانه آماده کنید. مرغ همایونی با برنج زعفرانی و روپاش مخصوص فوق العاده خوشمزه و عالی است و بهتر این یک بار این روش را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ همایونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

 

مواد لازم

ران و سینه مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه درسته
رب۲ ق غذا خوری
هل کوبیده شده با پوست۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
زرشک۳ ق غذا خوری + ۱ ق غذا خوری شکر
هویج خلالی بلانچ شده۱ عدد
خلال پسته و بادامبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
گلاب۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، ادویه مرغ، پودر سیر، زیره، پرک لیمو، تخم گشنیزبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مرغ پرتقالی

 

طرز تهیه مرغ همایونی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مرغ را زهم گیری کنید یکی از بهترین روش ها خوابندن مرغ در آب و نمک است به ازای هر تکه مرغ باید ۱ ق چایخوری نمک اضافه کنید و برای یک شب در یخچال قرار دهید روز بعد مرغ ها را کاملا شسته و خشک کنید و چربی های اضافه را بگیرید و دور استخوان ران را هم برش بزنید تا زیبا تر شود. هویج را پوست بگیرید و خلال کنید و داخل آب جوش قرار دهید و بعد نرم شدن سریع در آب سرد قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه سس

برای تهیه سس باید پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد تمام ادویه های گفته شده را به همراه دارچین و هل کوبیده و رب اضافه کنید و رب را خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود و بعد روی مواد کمی آب جوش بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا به جوش بیاید.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه باید مرغ های خشک شده را داخل تابه با کمی کره و روغن تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد دقت کنید زیاد سرخ کنید و بعد داخل سس تهیه شده قرار دهید و سیر را به صورت درسته و بدون پوست کندن قرار دهید و درب قابلمه را قرار دهید و در ۱ ساعت اول اصلا درب قابلمه را باز نکنید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ همایونی

در ادامه باید زرشک و خلال پسته و بادام را داخل تابه با کره کمی تفت دهید و بعد هویج بلانچ شده را با گلاب اضافه کنید و شکر را افزوده و این مخلوط را برای روپاش کنار قرار دهید، در انتها روی مرغ کمی کره و زعفران غلیظ بریزید و برنج را داخل دیس ریخته و با مرغ و آب مرغ سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکو مرغ 

 

فوت و فن های دستور پخت مرغ همایونی

  1. سیر را نباید پوست کند زیرا مزه آن غالب غذا می شود.
  2. حتما از پرک لیمو عمانی استفاده کنید.
  3. مرع ها را مرتب زیر و رو کنید.
  4. مرغ باید با حرارت کم و زمان طولانی طبخ شود تا جا افتاده شود.
  5. در ابتدا به اندازه آب بریزید تا موقع پخت آب کم نیاید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه روی گاز

از
2
دیدگاه