طرز تهیه قورمه مرغ لری ساده و فوری با سیب زمینی و دنبه

طرز تهیه قورمه مرغ

 

یک سری از غذا های سنتی و بسیار قدیمی در بعضی از شهر ها تهیه می شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و این بار قرار است قورمه مرغ را به شما یاد دهیم که طعم و مزه عالی دارد و برای شهر ایلام است این غذا به قدری خوشمزه و ساده است که در نذری ها و دورهمی ها بیشتر تهیه می شود و شما می توانید در کنار قورمه مرغ از سیب زمینی سرخ کرده و زرشک نیز استفاده کنید و این غذا را به همراه نان تازه یا برنج میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قورمه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ناگت مرغ

 

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
دنبه۱۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
زعفرانبه مقدار لازم
سیب زمینی۲ عدد
زرشک۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

 

طرز تهیه قورمه مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت معکبی برش بزنید و بشورید. دنبه را بهتر است به صورت چرخ شده داخل این غذا بریزید پس دنبه را داخل چرخ گوشت یا غذاساز بریزید تا پوره شود.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه باید دنبه را داخل تابه مورد نظر ریخته تا داغ شود و بعد تکه های مرغ خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ مرغ ها تغییر کند و بعد باید پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید به همراه ادویه ها به مرغ اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه باید کمی مواد را تفت دهید تا سبک شود و بعد زغفران اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید تا مرغ با دنبه حسابی پخته شود و آب بی اندازد و بعد درب تابه را برداشته و بگذارید آب اضافه کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه قورمه مرغ

وقتی مرغ در حال پخت است سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خلالی یا نگینی خرد کنید و به همراه روغن تفت دهید و سرخ کنید، زرشک را نیز به همراه کمی شکر و روغن تفت دهید تا پف کند و به همراه قورمه مرغ سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مرغ پرتقالی

 

فوت  و فن های دستور پخت قورمه مرغ

  1. اصلا نیازی به افزودن آب نیست و بگذارید مرغ با آبی که خودش می اندازد پخته شود.
  2. می توانید بجای دنبه از روغن حیوانی استفاده کنید.
  3. هر ۱ کیلو سینه مرغ برای ۸ نفر کافی است.
  4. در ریختن زعفران دست و دلباز باشد تا قورمه مرغ خوشرنگ و خوش عطر شود.

 

همچنین ببیند: طرز تهیه ساندویچ مرغ

از
1
دیدگاه