طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز و ماست سریع و خوشمزه در فر و تابه

دستور پخت جوجه کباب با سس مایونز

طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز

 

جوجه کباب با سس مایونز یکی از روش های مرینت کردن کباب می باشد که فوق العاده لذیذ و است و افزودن سس مایونز باعث نرمی فوق العاده ای می شود. این جوجه بسیار نرم و پنبه ای می شود. شما می توانید با این روشی که به شما یاد خواهیم داد در کمتر از ده دقیقه یک جوجه کباب مزه دار شده فوق العاده شده داشته باشید. شما می توانید جوجه کباب ها را برای مهمانی ها و یا مراسمات مختلف در خانه تهیه کنید. امروز به شما یاد خواهیم داد جوجه کباب با سس مایونز را در فر یا داخل تابه یا حتی روی زغال تهیه کنید. این کباب خوشمزه را می توانید با جوجه استخوان دار یا فیله تهیه کنید. روش مرینت کردن جوجه امروز روشی فوق العاده است و حتما پیشنهاد می شود در ایام تعطیل یا دورهمی آن را امتحان کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز و ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با سس مایونز و ماست به روش رستورانی

  • مرغ ۱ عدد
  • سس کچاب ۱ ق غذا خوری
  • ماست همزده ۱/۴ پیمانه
  • سس مایونز ۳ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • زنحبیل تازه ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه با سس مایونز و زعفران

مرحله اول: خرد کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را به صورت جوجه ای خرد کنید. شما می توانید از فیله مرغ استفاده کنید و از جوجه کباب های بسته بندی شده که در فروشگاه موجود است و یا خودتان در خانه این کار را انجام دهید. دقت کنید اندازه ها نه باید خیلی درشت باشد یا خیلی ریز که خوب مغز پخت شود. مرغ ها را خوب شسته و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: مرینت کردن جوجه کباب با سس مایونز

در ادامه جوجه های خرد شده را داخل کاسه ریخته و همه مواد گفته شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب با دست هم بزنید تا مرغ ها خوب مزه دار شود. سپس روی کاسه را بپوشانید و می توانید برای ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. اگر زمان کافی برای مزه دار کردن مرغ دارید می توانید از شب قبل آن را تهیه کنید.

مرحله سوم: پخت جوجه کباب زعفرانی با سس مایونز در فر

برای پخت جوجه کباب با سس مایونز در فر باید از سیخ های فلزی کوچک استفاده کنید و جوجه ها را به سیخ بزنید و داخل سینی فر چرب شده قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. جوجه ها را در فر قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا جوجه کباب آماده شود در حین پخت بهتر است آن را زیر و رو کنید و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح جوجه طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت جوجه کباب خوشمزه با سس مایونز در تابه

در ادامه برای پخت بدون فر جوجه ها را به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه گریل که از قبل کمی چرب کرده و گرم کردید قرار دهید. شما می توانید جوجه کباب با سس مایونز را به روی زغال نیز تهیه کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب با سس مایونز و ماست خوشمزه به روش رستورانی

  1. شما می توانید به دلخواه مقدار زعفران را بیشتر بریزید.
  2. می توانید بجای پودر پیاز از پیاز خلالی شده استفاده کنید.
  3. می توانید در فر برقی و توستر نیز آن را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه