طرز تهیه خوراک دل شتر مرغ فوق العاده لذیذ و عالی با رب انار

خوراک دل شتر مرغ

 

گوشت شتر مرغ یکی از گوشت های بسیار لذیذ است که کسایی گوشت قرمز دوست دارند یا منع مصرف گوشت دارند بهترین گزینه می باشد. اما گوشت شتر مرغ منبع خوبی از آهن است و برای کسانی که کم خونی دارند یکی از بهترین گزینه ها می باشد این گوشت می توان گفت ۹۰ درصد نیاز های روزانه آهن بدن شما را تامین می کند و می تواند برای کسانی که ورزش های سخت را انجام می دهند یا حتی ترمین سریع عضلات آسیب دیده نیز گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه واویشکا یا خوراک دل شتر مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببیند: راز خوشمزه شدن خوراک لوبیا

 

مواد لازم

دل شتر مرغ۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب۱ ق غذا خوری
انار ترش دون شده۱ فنجان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خوراک لوبیا

 

طرز تهیه خوراک دل شتر مرغ

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا باید دل شتر مرغ را به صورت مکعبی ریز یا متوسط خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن و زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ی شود و بعد گوشت خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: افزودن گوجه

در ادامه وقتی گوشت تغییر رنگ داد باید گوجه فرنگی ها را که از قبل شسته و نگینی ریز خرد کردید به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید کم کم گوجه خودش آب می اندازد نیازی به افزودن آب نیست در ادامه ادویه ها و نمک را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خوراک دل شتر مرغ

در ادامه برای خوشمزه تر شدن و خوشرنگ شدن شدن خوراک رب را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود حالا باید چاشنی غذا را اضافه کنید برای این کار می توانید از انار ترش یا رب انار یا آب نارنج اضافه کنید و هم بزنید و کیم آب جوش بریزید و درب قابلمه یا تابه را قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا خوب دل پخته و جا افتاده شود و بعد به همراه نان و سبزی تازه میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی رژیمی

 

فوت و فن های دستور پخت خوراک دل شتر مرغ

  1. می توانید به دلخواه کمی دارچین نیز اضافه کنید.
  2. بهتر است این خوراک کم آب باشد.
  3. می توانید واویشکا شتر مرغ را با نان یا برنج به دلخواه سرو کنید.
  4. می توانید به دلخواه کمی سیب زمینی سرخ کرده نیز تهیه کنید و کنار این خوراک سرو کنید.
  5. رب قابل حذف است.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خوراک گوشت

از
1
دیدگاه