طرز تهیه سس قهوه ساده و خوشمزه برای روی کیک و شیرینی

طرز تهیه سس قهوه

 

یکی از سس های بسیار پر کاربرد است که همان طور که از نامش پیداست از قهوه تهیه می شود در واقع یک نوع سیروپ می باشد و می توانید برای انواع تزئین کیک و شیرینی فیلینگ های کیک و انواع نوشیدنی ها از سس قهوه استفاده کنید. شما می توانید این سس را در یخچال نگهداری کنید. طرز تهیه آسانی دارد ولی به شرط اینکه همه نکات گفته شده را رعایت کنید. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و مواد غذایی مفیدی را در خود جای داده است و یکی از مهم ترین خصوصیت های قهوه داشتن کافئین است که از کبد مخافظت می کند و شما را سرحال و شاد می کند و خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد و سبب افزایش عمر می شود و یکی از سالم ترین نوشیدنی ها می توان گفت در سراسر دنیا می باشد. امروز در پارسی دی سس قهوه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکر۱/۲ پیمانه
آب۱/۳ پیمانه
پودر تاتار۱/۴ ق چای خوری
نسکافه گلد۲ ق غذا خوری

طرز تهیه سس قهوه برای روی کیک و شیرینی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شکر و آب و پودر تاتار و نسکافه گلد را داخل یک شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا شکر کاملا حل شود هر از چند گاهی بهتر است شیرجوش را تکان دهید تا کاملا شکر ذوب شود ولی اصلا نباید از قاشق برای هم زدن استفاده کنید وگرنه باعث می شود سس شکرک بزند.

مرحله دوم: قوام آمدن سس

از زمان جوشیدن سس تا قوام آمدن ممکن است بین ۵ تا ۷ دقیقه طول بکشد پس حتما زمان دهید تا قوام کافی را پیدا کند برای تست قوام سس قهوه آن را داخل یک نعلبکی که از قبل داخل یخچال گذاشتید بریزید و اگر به کندی سس روی نعلبکی حرکت کند یعنی سس قوام کافی را پیدا کرده است و سسی که قوام مناسب داشته باشد بین دو انگشت نخ می دهد.

مرحله سوم: تهیه سس قهوه

دقت کنید سس بعد از خنک شدن قوام بیشتری به خودش می گیرد این سس را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و تا چند هفته در دمای محیط و یا در کابینت می توانید نگهداری کنید بدون کوچک ترین خرابی به شرطی اینکه سس به قوام کافی رسیده باشد سپس برای انواع دسرها و کیک ها استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه سس قهوه

  1. پودر تاتار به علت خاصیت اسیدی که دارد مانع از شکرک زدن سس می شود می توانید حذف کنید ولی احتمال شکرک زدن سس بالا می رود می توانید این پودر را از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  2. به هیچ وجه داخل مواد قاشق نزنید وگرنه سس شکرک می زند.
  3. اگر بعد از ۷ دقیقه سس هنوز رقیق بود ۲ دقیقه دیگر زمان دهید.
  4. اگر سس بعد از سرد شدن شکرک زد چند قاشق آب اضافه کنید و مجدد روی حرارت قرار دهید تا به قوام کافی برسد.
  5. سس را داخل کابینت یا یخچال می توانید نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه