طرز تهیه رول بادمجان و اسپاگتی خوش طعم و مجلسی با پنیر و سس مخصوص + آموزش تصویری

رول بادمجان با اسپاگتی

 

یکی ایده بسیار خوشمزه از ترکیب بادمجان با ماکارونی می باشد که می توانید برای تنوع غذاهای خود این رول خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید این رول داخل فر تهیه کنید و کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید و یا می توانید داخل تابه قرار دهید و به همراه کمی سس بگذارید تا پخته و پنیر ذوب شود. رول بادمجان و اسپاگتی می تواند برای نهار یا شام گزینه بسیار خوبی باشد. اگر طعم و مزه بادمجان را دوست دارید حتما عاشق این غذای سبک و متفاوت می شود. امروز این غذای خوشمزه را به صورت تصویری و مرحله مرحله به شما یاد خواهیم داد که به راحتی بتوانید آن را در منزل تهیه کنید. دقت کنید از بادمجان های کشیده با پوست براق استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول بادمجان و اسپاگتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پاستا رشته ای۱ یسته
گوجه فرنگی۵ عدد
ریجان تازه۱ دسته
سیر۲ حبه
بادمجان۴ عدد
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، ادویه ایتالیاییبه مقدار لازم

طرز تهیه رول بادمجان و اسپاگتی

مرحله اول: آماده سازی گوجه و بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس آبکش کنید و صبر کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید. گوجه ها را نیز با کمک رنده ریز یا غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم: آبکشی پاستا

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید. سپس کمی نمک و روغن زیتون داخل آن بریزید و پاستا را اضافه کنید. صبر کنید تا پاستا ها نرم شوند. سپس داخل آبکش ریخته و روی پاستا آب سرد بگیرید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه پوره گوجه فرنگی تهیه شده را با کمی روغن زیتون تفت دهید تا خوش رنگ و آب اضافی آن تبخیر شود. در ادامه سیر را پوره کنید و به همراه ادویه ایتالیایی و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود سپس در انتها کمی پنیر پارمزان و ریحان پاک شده اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت رول بادمجان و اسپاگتی

در ادامه کمی از سس تهیه شده بردارید و پاستا را به سس تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید تا پاستا خوش رنگ و آغشته به سس شود. حالا پاستا تهیه شده به صورت نواری داخل بادمجان قرار دهید و بادمجان ها را رول کنید. کف ظرف مورد نظر کمی از سسی که برداشته بریزید و رول ها را داخل ظرف قرار دهید. ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رول بادمجان و اسپاگتی

  1. اگر مزه و طعم سیر را زیاد دوست ندارید می توانید از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  2. طعم این سس فوق العاده می باشد.
  3. می توانید در انتها کمی پنیر رنده شده یا پارمزان نیز روی رول ها بریزید.
  4. اگر فر ندارید می توانید تمام مراحل را در فر انجام دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه