طرز تهیه رول مرغ سوخاری با پنیر خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه رول مرغ سوخاری

 

یکی از روش های تهیه رول است که بسیار ساده و خوشمزه با نان تست تهیه می شود و همان طور که از نامش پیداست از مرغ برای تهیه این غذا استفاده می شود شما می توانید سبزیجات دیگر را به این رول به دلخواه اضافه کنید. رول مرغ سوخاری یک گزینه بسیار مناسب برای مهمانی و دورهمی می باشد بخصوص تولدها چون جزء دسته غذاهای فینگرفودی می باشد و بسیار پرطرفدار است و ما سعی کردیم راحت ترین روش را برای شما جمع آوری کنیم تا بتوانید یک شام خوشمزه سوخاری تهیه کنید. امروز در پارسی دی رول مرغ سوخاری با پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
نان تست۱۵ عدد
پنیر خامه ای۱ بسته
پنیر پیتزا۱ پیمانه
پودر سوخاری۱ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
جعفری۱ دسته
برگ بو۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه رول مرغ سوخاری با پنیر 

مرحله اول: پخت مرغ

برای تهیه این رول باید ابتدا مرغ را بپزید البته می توانید از فیله مرغ استفاده کنید و آن را آبپز نکنید.اما برای پخت سینه مرغ آن را به همراه پیاز چهار قاچ شده و برگ بو ادویه و نمک داخل قابلمه ریخته و آب بریزید و بگذارید تا پخته شود سپس سینه را از آب مرغ جدا کنید و بگذارید بعد از خنک شدن ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی نان تست

در ادامه دوره قهوه ای نان تست ها را با چاقو بگیرید سپس آن را با وردنه خوب نازک و پهن تر کنید و روی هر برش از نان مقداری پنیر خامه ای بزنید. جعفری را نیز پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله سوم: رول کردن

در ادامه سینه مرغ را به همراه کمی فلفل سیاه و پودر سیر و جعفری و پنیر پیتزا مخلوط کنید و هم بزنید حالا مقداری از مواد را روی نان قرار دهید و به آرامی نان تست را رول کنید به آخر که رسیدید کنار نان را با قلمو کمی خیس کنید که مانند چسب عمل کند و موقع سرخ شدن باز نشود بدین ترتیب تمام نان ها را تهیه کنید.

مرحله چهارم: سوخاری کردن رول مرغ

تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه بزنید تا از لختگی خارج شود سپس آرد سفید را داخل یک کاسه و پودر سوخاری را داخل یک کاسه دیگر بریزید و حالا هر رول مرغ را ابتدا در آرد سفید سپس در تخم مرغ و در انتها در پودر سوخاری بغلطانید و داخل روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رول مرغ سوخاری مجلسی

  1. مهم ترین نکته در تهیه این غذا تازه بودن نان تست است اگر نان تست تازه نباشد موقع وردنه کشی پاره می شود.
  2. افزودن پنیر خامه ای سلیقه ای و قابل حذف است.
  3. می توانید از قارچ تفت داده نیز در تهیه این رول استفاده کنید.
  4. مقدار پنیر پیتزا را می توانید کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رول مرغ سوخاری با پنیر خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله
3.4 (68%) 5 votes