طرز تهیه رول کدو و کوفته قلقلی بسیار ساده و خوشمزه و کم کالری

طرز تهیه رول کدو با گوشت قلقلی

 

رولت کدو سبز و یا رول کدو از نام های دیگر این غذای خوشمزه و سریع و کم کالری می باشد که می توانید به عنوان یک وعده کامل با نان و یا پلو میل کنید. این غذا بسیار کم روغن و کم کالری بوده شما حتی می توانید برای پخت کدو ها آنها را گریل کنید. همیشه شکل و تزئین غذاها در اشتها برانگیز شدن آن ها بسیار موثر است این غذا به دلیل ظاهر زیبایی که دارد می تواند به عنوان یک پیش غذا نیز برای مهمانی استفاده شود اگر زمان کافی برای تهیه غذا ندارید و یا از روند تکراری غذاهای خود خسته شدید این رول کدو سبز را تست کنید. امروز در پارسی دی رول کدو با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کدو سبز۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
ترخون۲ ق غذا خوری
آبغورهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رول کدو سبز با گوشت قلقلی

مرحله اول: آماده سازی گوشت قلقلی

ابتدا برای تهیه این غذا باید گوشت قلقلی را آماده کنید برای این کار یک پیاز دستور را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید سپس به همراه گوشت و ۱ ق ترخون خرد شده و ادویه و نمک شروع به ورز دادن کنید تا مسنجم شود سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و از مواد به اندازه گردو یا سایز دلخواه بردارید و داخل تابه خوب سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی کدو سبز

برای زیبایی کار بهتر است پوست کدو سبز گرفته نشود پس حتما خوب کدو ها را بشورید و به صورت نواری (ضخامت حدودی ۵ میل) برش بزنید و داخل تابه گریل یا تابه کمی خیلی کم چرب کردید قرار دهید تا پخته و نرم شود بهتر چند دقیقه درب تابه را بگذارید کدو های سرخ شده را داخل بشقاب قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه باید سس غذا را تهیه کنید برای این کار پیاز دیگر را نگینی ریز یا رنده کنید و داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس به آن کمی زردچوبه اضافه کنید سپس رب را افزوده و کمی تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و در گوجه ها را پوره کنید و به همراه ترخون و فلفل سیاه و کمی نمک داخل تابه ریخته و هم بزنید سپس برای کمی آب داخل تابه ریخته تا رب رنگ باز کند در این مرحله ۱ق غذا خوری آبغوره بزنید و بگذارید تا سس کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه رولت کدو سبز با گوشت قلقلی

در ادامه هر برش کدو سبز را روی بشقاب قرار دهید و یک دانه از گوشت قلقلی ها را داخل کدو بگذارید و آن را رول کنید و با کمک خلال دندان آن را فیکس کنید حالا همه رول های کدو سبز را داخل سس قرار دهید و بگذارید تا سس کاملا غلیظ و مزه ها به خورد هم بروند به همین راحتی غذای خوشمزه ما حاضر شده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت رول کدو سبز با گوشت

  1. افزودن آبغوره و مقدار آن دلخواه و قابل تغییر است.
  2. می توانید از رب نارنج یا رب انار نیز استفاده کنید.
  3. می توانید آب پیاز را که در مرحله تهیه کوفته قلقلی گرفتید دور نریخته و در سس بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رول کدو و کوفته قلقلی بسیار ساده و خوشمزه و کم کالری
5 (100%) 1 votes