طرز تهیه آش شله قلمکار بدون گندم لذیذ و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه آش شله قلمکار بدون گندم

 

آش ها یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین میان وعده یا غذا ها هستند که شما می توانید این آش را تهیه کنید. آش شله قلمکار به روش های مختلفی تهیه می شود و در بعضی رسپی بجای حبوبات فقط از عدس استفاده می شود ولی استفاده از نخود و لوبیا در کنار هم در این آش بسیار خوشمزه تر می شود ولی نقطه مشترک تمام آش ها استفاده از گوشت سردست می باشد ولی می توانید از گوشت گردن نیز استفاده کنید. این آش را در وعده صبحانه نیز میل می کنند و یا می توانید برای ایام ماه مبارک قزوین نیز این آش را تهیه کنید و در کنار خانواده لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش شله قلمکار بدون گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت گردن۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
نخود۱/۲ لیوان
لوبیا۱/۲ لیوان
ماش۱ پیمانه
عدس۱ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی۱/۲ پیمانه
برنج۱/۲ پیمانه
سبزی آش ( تره، جعفری، شوید، مرزه و ترخون)۵۰۰ گرم
پیاز داغ و نعنا داغبرای تزیین
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه آش شله قلمکار بدون گندم

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا باید گوشت را بپزید برای این کار گوشت را به همراه پیاز خرد شده کمی تفت دهید و بعد فلفل و زردچوبه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و زمان دهید تا گوشت پخته شود. در ادامه باید استخوان گوشت را جدا کنید و گوشت را ریش ریش کنید، می توانید آب گوشت را صاف کنید و برای پخت آش یا به عنوان عصاره گوشت استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت حبوبات

در ادامه باید حبوبات گفته شده را جداگانه از شب قبل یا چند ساعت قبل خیس کنید و آب آن ها را چندین بار تعویض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود. سپس هر کدام از حبوبات را جداگانه پخته و آبکش کنید و کنار قرار دهید، می توانید از زودپز برای پخت سریع حبوبات استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید کمی پیاز داغ و زردچوبه را داخل قابلمه به همراه روغن تفت دهید تا نرم شود و بعد ادویه ها را اضافه کنید و برنج را اضافه کرده و تا نیمه قابلمه آب بریزید و زمان دهید تا برنج پخته شود و بعد حبوبات پخته شده را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه باید گوشت ریش ریش شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه آش شله قلمکار بدون گندم

در ادامه باید مداوم آش را هم بزنید و بعد از نیم ساعت نوبت اضافه کردن سبزی آش می باشد و درب قابلمه را به صورت نیمه قرار دهید و زمان دهید تا سبزی نیز پخته شود و در انتها داخل کاسه مورد نظر کشیده و به همراه نعنان داغ و پیاز داغ تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش شله قلمکار بدون گندم

  1. اگر سبزی آش تازه در اختیار نداشتید می توانید از سبزی خشک نیز استفاده کنید.
  2. بهتر برای پخت گوشت دو تکه چوب دارچین داخل قابلمه ریخته تا عطر خوبی به آش دهد.
  3. از برنج نیم دانه بهتر است استفاده کنید.
  4. در انتها نمک آش را تست کنید و نیاز داشت نمک اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه