طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ مجلسی و لعاب دار

طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ

 

سوپ ها در فصل سرما بسیار محبوب تر می شوند و شما می توانید به عنوان یک پیش غذا یا برای سرماخوردگی و بیمار های ویروسی تهیه کنید یا حتی به عنوان یک شام ساده و سبک این سوپ خوشمزه را سرو کنید. سوپ ها بیشتر با انواع سبزیجات و صیفی جات تهیه می شوند که کم و زیاد کردن کردن آن کاملا سلیقه ی می باشد. شما می توانید این بار با جو پرک و مرغ ریش شده و قارچ یک سوپ ویژه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

مواد لازم

مرغ پخته ریش شده۱ تکه
جو پرک۱ لیوان
سبزی سوپی۱/۲ لیوان
هویج۲ عدد
قارچ۷ عدد
رب۲ ق غذا خوری
عصاره گوشت۱ عدد
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیربه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ شیر

 

طرز تهیه سوپ جو پرک با قارچ و مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار یک سینه مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید و بعد از این که رنگ مرغ تغییر کرد یک پیاز ۴ قاچ شده را به همراه یک برگ بو اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت مرغ را ریش ریش کنید. آب مرغ را نیز صاف کنید و برای پخت سوپ کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

جو پرک را با کمی آب بشورید و برای نیم ساعت خیس کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا رنده کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید و زمانی که سبک شد ادویه ها را اضافه کنید و بعد هویج رنده شده و قارچ های اسلایس شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب نیز از بین برود حالا جو خیس خورده را به همراه آب مرغ مرحله اول و مرغ ریش شده و عصاره ها اضافه کنید و روی مواد اگر آب مرغ کم است کمی آبجوش بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم: پخت سوپ جو پرک با مرغ و قارچ

در ادامه باید بگذارید برای ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت سوپ پخته لعاب دار شود و در انتها باید غلیظ و مزه نهایی را چک کنید و سبزی سوپی را به همراه ۲ ق آبلیمو تازه اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و گرم میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ مرغ

 

فوت و فن های دستور پخت سوپ جو پرک و مرغ و قارچ

  1. می توانید به دلخواه از سیب زمینی رنده شده یا کدو نیز استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار رب را کمتر بریزید و از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. اگر برای سرماخوردگی این سوپ را تهیه می کنید نیازی به روغن و تفت دادن نیست همه مواد را داخل قابلمه بریزید.
  4. عصاره ها باعث خوشمزه تر شدن سوپ می شود و خود ادویه و نمک دارد پس در ریختن نمک دقت کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ قارچ

از
1
دیدگاه