طرز تهیه آش بلغور گندم با گوشت لذیذ و مقوی گام به گام

طرز تهیه آش بلغور گندم با گوشت

 

آش ها یکی از خوشمزه ترین پیش غذا ها هستند که می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز این آش ها استفاده کنید. این بار قرار است از بلغور گندم و حبوبات و گوشت ریش شده یک آش مقوی تهیه کنید که برای بیمار های و سرماخوردگی بهتزین گزینه می باشد و شما می توانید به دلخواه با نعنا داغ و پیاز داغ و کشک سرو کنید ولی اگر برای مریضی این آش را تهیه می کنید بهتر است از پیاز داغ استفاده نکنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش بلغور گندم با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش شله قلمکار

 

مواد لازم

گوشت گوسفندی پخته شده و ریش شده۳۰۰ گرم
آب گوشت۱ لیوان
لوبیا قرمز پخته شده۱ لیوان
عدس پخته شده۱ لیوان سر خالی
سبزی آش۱.۵ لیوان خرد شده
بلغور گندم۱ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش اوماج تبریز

 

طرز تهیه آش بلغور گندم با گوشت

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا باید گوشت را بپزید برای این کار می توانید از زودپز استفاده کنید یا در قابلمه بگذارید تا پخته شود، یک پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید و بعد گوشت را اضافه کنید و تفت داده تا رنگ گوشت تغییر کند و بعد روی مواد آب جوش ریخته و بگذارید تا خوب گوشت پخته شود و بعد از پخت گوشت را ریش ریش کنید و آب گوشت را صاف کنید و برای تهیه آش کنار قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی حبوبات

در ادامه لوبیا قرمز را حتما باید از ۱۲ ساعت قبل خیس کنید و بگذارید تا نفخ آن گرفته شود و بعد به همراه کمی آب بگذارید تا خوب پخته شود، عدس را نیز برای یک ساعت خیس کنید و بگذارید تا پخته شود، دقت کنید در طول خیس خوردن حبوبات بهتر است چندین بار آب آن را عوض کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه سیر کمی تفت دهید و بعد گوشت ریش شده را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید سپس لوبیا و عدس پخته شده و آب گوشت را اضافه کنید و هم بزنید حالا سبزی آش را نیز اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم: تهیه آش بلغور گندم

در ادامه بعد از این که دو تا جوش زد باید بلغور گندم را اضافه کنید و شعله را کم کنید و هر چندگاهی هم بزنید تا لعاب بی اندازید و بلغور حسابی پخته شود و در انتها نمک را نیز اضافه کنید و صبر کنید تا آش جا افتاده شود و در انتها در صورت تمایل برای سرو از آب لیمو یا نارنج استفاده کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش دندونی

 

فوت و فن های دستور پخت آش بلغور گندم با گوشت و حبوبات

  1. این آش باید غلیظ باشد و اگر غلیظ نشد می توانید مجدد بلغور اضافه کنید و اگر خیلی سفت شد می توانید کمی آب جوش یا آب گوشت اضافه کنید.
  2. می توانید به دلخواه از پیاز داغ و نعنا داغ برای تزیین استفاده کنید.
  3. می توانید از ران گوساله یا گوسفندی به دلخواه استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش عدس برای سرماخوردگی

از
1
دیدگاه