طرز تهیه سمبوسه با ژامبون و نان لواش خیلی ساده و فوری

طرز تهیه سمبوسه با ژامبون

 

سمبوسه ژامبون یکی از سمبوسه های بسیار ساده و راحت است که شما می توانید با چند قلم مواد ساده و در دسترس در خانه یک فینگرفود فوق العاده خوشمزه تهیه کنید که برای مهمانی ها و تولد ها گزینه بسیار خوبی می باشد. سمبوسه ژامبون را می توانید داخل سرخکن بدون روغن یا داخل تابه سرخ کنید که کاملا سلیقه ی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سمبوسه ژامبون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

 

مواد لازم

نان لواش۴ عدد
ژامبون۱۰ ورق
پنیر لبنه۱ بسته

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سمبوسه عربی

 

طرز تهیه سمبوسه کالباس

مرحله اول: برش نان

ابتدا باید از نان لواش تازه و نرم استفاده کنید نان خشک قابل فرمی دهی نمی باشد و می شکند. نان لواش را به صورت مستطیلی برش بزنید و بهتر است هر برش طولی را به دو عدد تقسیم کنید تا سمبوسه ریز و کوچکی داشته باشید.

مرحله دوم: افزودن ژامبون

در ادامه باید روی هر نان لواش به اندازه همان کالباس قرار دهید و کمی پنیر لبنه روی کالباس با کمک پالت بکشید و حالا به شکل مثلثی سمبوسه را بپیچید دقت کنید که نباید مواد بیرون بزند وگرنه موقع سرخ شده خراب می شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه برای سرخ کردن باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و سمبوسه ها را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود، اگر می خواهید رژیمی تر باشد می توانید روی آن روغن اسپری کنید و در سرخ کن یا هواپز قرار دهید و هر طرف را برای ۷ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا پخته و طلایی شود اگر می خواهید سمبوسه شما نرم باشد روی آن یک نایلون بکشید و برای چند دقیقه صبر کنید و بعد به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سمبوسه گوشت

 

فوت و فن های دستور پخت سمبوسه ژامبون

  1. می توانید از پنیر پیتزا یا ورقه ی به دلخواه بجای پنیر لبنه استفاده کنید.
  2. شما می توانید به دلخواه از قارچ تفت داده شده نیز استفاده کنید.
  3. می توانید سمبوسه ها را داخل فر نیز با دمای ۱۸۰ بگذارید تا طلایی شود ولی باید کانوکشن را روشن کنید و اگر فر شما ندارد در انتها گریل را روشن کنید.
  4. می توانید از خمیر یوفکا یا خمیر سمبوسه آماده بجای نان لواش استفاده کنید.
  5. دقت کنید نان لواش روغن را به خودش جذب می کند بهتر است روغن داغ باشد و کم کم اضافه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سمبوسه قارچ

از
3
دیدگاه