طرز تهیه لقمه پیتزایی ترد و مخصوص با نان لواش ویژه شام

طرز تهیه لقمه پیتزایی

 

پیدا کردن یک شام خوشمزه و راحت همیشه یکی از دغدغه های خانم های خانه می باشد. اما این بار قرار است با چند قلم مواد یک لقمه پیتزایی خوشمزه که بچه ها بشدت طعم و مزه آن را دوست دارند به شما یاد خواهیم داد. شما برای تهیه این لقمه پیتزایی نیاز به گوشت دارید که می توانید از گوشت یا مرغ یا سوسیس و کالباس حتی نیز استفاده کنید و این شام راحت بدون نیاز به فر تهیه کنید ولی اگر دوست دارید رژیمی تر باشد می توانید در فر یا سرخکن نیز قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لقمه پیتزایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پیتزا پپرونی

 

مواد لازم

پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
نان لواش۴ عد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، آویشنبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

 

طرز تهیه لقمه پیتزایی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را به همراه ادویه های گفته شده اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: افزودن قارچ و فلفل دلمه

در ادامه باید فلفل دلمه را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید، قارچ ها را بشورید و پوست روی آن را به دلخواه بگیرید و اسلایس کنید و به مواد اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: پیچیدن لقمه

در ادامه مواد میانی را از روی حرارت بردارید تا خنک شود، نان لواش را به صورت طولی برش بزنید و مانند یک بعلاوه روی هم قرار دهید و وسط بعلاوه مقداری پنیر پیتزا و مواد گوشتی قرار دهید از هر طرف جمع کنید تا شبیه به یک مربع شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن مواد

داخل یک تابه روغن ریخته و لقمه های تهیه شده را با حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی شود و روی کاغذ روغن گیر قرار دهید و یا می توانید روی آن ها روغن اسپری کنید و در سرخکن با حرارت ۲۰۰ درجه برای ۵ دقیقه سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید:  طرز تهیه پیتزا کالباس و قارچ

 

فوت و فن های دستور پخت لقمه پیتزایی

  1. می توانید مواد میانی را به سلیقه خودتان کم و زیاد کنید یا مرغ با سوسیس تهیه کنید.
  2. می توانید بجای نان لواش می توانید از خمیر یوفکا نیز استفاده کنید.
  3. با این مقدار مواد شما حدود ۱۲ عدد لقمه دارید.
  4. مواد میانی نباید آبدار باشد وگرنه نان خیس می شود و ترد نمی شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پیتزا با نان لواش

از
2
دیدگاه