طرز تهیه سیب زمینی چنگالی ترد و پفکی برای شام

طرز تهیه سیب زمینی چنگالی

 

سیب زمینی یکی از صیفی جات بسیار محبوب است که شما می توانید انواع پیش غذا یا انواع غذا ها را با آن تهیه کنید. سیب زمینی چنگالی یکی از روش های جدید برای تهیه یک غذای خوشمزه و راحت برای شام می باشد یا می توانید بجای سیب زمینی سرخ کرده ساده این بار این سیب زمینی ترد را تهیه کنید و در کنار سوخاری های دیگر استفاده کنید. این سیب زمینی با انواع سس ها بسیار خوشمزه تر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی چنگالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

 

مواد لازم

سیب زمینی۲ عدد
جعفری ساطوری شده۲  ق غذا خوری
نشاسته ذرت۲  ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۱ کاسه
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد سیب زمینی

 

طرز تهیه سیب زمینی چنگالی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و با پوست داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و بعد از خنک شدن پوست سیب زمینی را بگیرید و بگذارید کمی خنک شود و بعد بکوبید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید سیب زمینی ها را با جعفری و ادویه ها و نشاسته ذرت خوب مخلوط کنید تا یکدست شود و یک خمیر مسنجمی بدست بیاید و بعد خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را روی تخته آشپزی به صورت رولی باز کنید.

 

مرحله سوم: سوخاری کردن

در ادامه با کمک چنگال روی آن طرح ایجاد کنید و برش بزنید و با کمک چاقو به مربع های یک اندازه برش بزنید. سپس داخل یک کاسه تخم مرغ را با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و داخل یک کاسه دیگر آرد سوخاری بریزید و سیب زمینی ها را ابتدا داخل تخم مرغ بعد پودر سوخاری بغلطانید.

مرحله چهارم: سرخ کردن

داخل یک شیرجوش یا تابه کوچک روغن ریخته تا داغ شود و بعد سیب زمینی ها را داخل آن قرار دهید تا رویه آن طلایی و ترد شود و بعد روی کاغذ روغنی قرار دهید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه توپک سیب زمینی

 

فوت و فن های دستور پخت سیب زمینی چنگالی

  1. نشاسته ذرت را حذف نکنید زیرا باعث انسجام مواد می شود.
  2. مواد را به صورت داغ نکوبید وگرنه خمیر می شود.
  3. ار روغن سرخ کردنی استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه اسنک سیب زمینی

از
3
دیدگاه