طرز تهیه شیرینی بهشتی با لیوان فرانسوی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی بهشتی با لیوان

 

شیرینی های نوروزی بخصوص شیرینی بهشتی بسیار خوشمزه و نرم است به طوری که وقتی در دهان قرار می دهید آب می شود و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در می توانید در طعم شکلاتی یا ساده یا زعفرانی تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی نیاز به روغن صاف دارید که خودتان در منزل می توانید به راحتی روغن را صاف کنید که در مراحل تهیه این شیرینی برای شما توضیح داده خواهد شد. می توانید در انتها روی شیرینی کمی خرفه بپاشید و یک شیرینی فوق العاده نوروزی در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی بهشتی با لیوان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

روغن صاف قنادی۱ پیمانه + ۳ ق غذا خوری
پودر قند۱ پیمانه و ۲ ق غذا خوری
آرد قنادی۲.۵ پیمانه + ۳ ق غذا خوری
روغن مایع۳  ق غذا خوری
پودرهل۱/۲  ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
تخم خرفه و کنجدبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی بهشتی با لیوان فرانسوی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید روغن را صاف کنید، برای این کار روغن نیمه جامد را باید ذوب کنید و داخل شیشه بریزید و در یخچال یا دمای محیط قرار دهید تا سفت شود. سپس روغن صاف شده را به همراه پودر قند با همزن برقی برای ۱۰ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما در طول هم زدن دورگیری کنید تا حسابی روغن پوک و یکدست شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود، دقت کنید میزان آرد تقریبی است و باید کم کم اضافه کنید تا خمیر کم کم نرم و لطیف شود. ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد پس کم کم بریزید و با نوک انگشت خمیر را جمع کنید ولی با کف دست ورز ندهید وگرنه به روغن می افتد، در همین حین باید روغن مایع را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر سه رنگ

در ادامه باید خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و بعد به قسمت دیگر زعفران و به قسمت آخر وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. حالا باید هر سه رنگ را به صورت جداگانه داخل قیف با ماسوره ستاره بریزید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی بهشتی با لیوان

در ادامه کف سینی فر یا تابه دو طرف کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی را روی سینی پایپ کنید و به دلخواه کمی خرفه یا کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید شعله پخش کن را برای ۱۵ دقیقه گرم کنید و درب تابه را بسته و ۲۵ دقیقه زمان دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی بهشتی با لیوان

  1. زمان دهید تا شیرینی خنک شود و بعد از روی سینی جدا کنید.
  2. این شیرینی در ظرف درب بسته به مدت ۱ ماه ماندگاری دارد.
  3. برای پخت در فر برقی باید روی دمای ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه