طرز تهیه بامیه بدون شهد (بامیه خشک بازاری) رژیمی و ترد

بامیه بدون شهد

 

بامیه یکی از شیرینی های سنتی ایام ماه مبارک رمضان است که شما می توانید برای افطار و مهمانی ها خود تهیه کنید اما این بار قرار است یک بامیه بدون شهد را به شما آموزش دهیم که فوق العاده ترد و عالی است و یک گزینه خوب برای کسانی که دوست دارند یک بامیه خوشمزه و رژیمی داشته باشند یا دچار قند و دیابت هستند یا باردار های که منع مصرف شیرینی دارند. این بامیه را می توانید داخل شکر بزنید یا با کمی سس شکلاتی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه بدون شهد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بامیه خانگی بدون قیف

 

مواد لازم

آرد۱ لیوان
کره۸۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۴ ق غذا خوری
آب لیوان

 

همچنین ببینید: برای افطار چی بپزم؟

 

طرز تهیه بامیه بدون شهد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس آب و شکر و کره خرد شده را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوش بیاید و دور قابلمه ریز جوش بزنید.

مرحله دوم: داغ زدن

سپس وقتی ریز جوش زد باید آرد را به یک باره به مواد اضافه کنید و به مهم ترین قسمت تهیه بامیه بدون شهد می رسیم یعنی داغ زدن خمیر را هم بزنید تا جمع شود و بعد روی حرارت متوسط برای ۸ دقیقه خوب باز و بسته کنید این کار باعث می شود بامیه شما ترد شود و آب اضافی مواد تبخیر شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ برای چند ثانیه هم بزنید تا به خورد خمیر برود می توانید در انتها با آخرین تخم مرغ کمی وانیل نیز اضافه کنید دقت کنید در این مرحله خمیر باید چسبانک باشد اگر خیلی سفت بود یک تخم مرغ را هم بزنید و نیمی از آن را اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن بامیه بدون شهد

در ادامه یک سینی را کاغذ روغنی بی اندازید. مواد بامیه را داخل یک قیف با ماسوره مخصوص بامیه بریزید و اگر ندارید می توانید یک سر یک بطری را شکل دهید و مواد را داخل بطری بریزید و داخل سینی با فاصله از هم پایپ کنید و برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید و بعد داخل یک تابه روغن ریخته و زمانی که داغ شد از بامیه ها بردارید و داخل روغن داغ سرخ کنید و در انتها به دلخواه می توانید روی ان مخلوط شکر و دارچین یا سس شکلاتی بریزید و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه زولبیا بامیه

 

فوت و فن های دستور پخت بامیه بدون شهد

  1. می توانید بجای فریزر کردن روغن سرد را داخل تابه بریزید و مواد را قیچی کنید و داخل تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید.
  2. اگر مرحله داغ زدن خمیر را به خوبی انجام ندهید خمیر شما تو خالی نمی شود.
  3. خمیر باید بین دو انگشت چسبنده باشند.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بامیه عسلی

 

از
4
دیدگاه