طرز تهیه باقلوا یخچالی 3 رنگ (اسلایس نگینی) سریع و آسان

طرز تهیه باقلوا یخچالی

 

دوست دارید یک باقلوا یخچالی بدون نیاز به خمیر یوفکا یا خمیر مخصوص و از همه مهم تر بدون فر تهیه کنید این پست مخصوص شماست. باقلوا یخچالی یک ایده بسیار خوشمزه است که هر چیری که یک باقلوا یا شیرینی بخواهد داشته باشد را با خود دارد از سه لایه فوق العاده خوشمزه تهیه می شود لایه اول بیسکویت و گردو و لایه دوم نارگیل و لایه سوم پسته، که طعم این سه در کنار هم فوق العاده خوشمزه می شود پس اگر می خواهید برای عید نوروز یک باقلوا بدون دردسر تهیه کنید دست به کار شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقلوا یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه باقلوا یزدی

 

مواد لازم

بیسکویت پتی بور۱.۵ بسته
گردو خرد شده۱/۲ لیوان
پودر نارگیل چرب۱.۵ لیوان
پودر قند۱/۳ لیوان برای لایه نارگیل و ۱/۳ لیوان برای لایه پسته
پودر پسته۱.۵ لیوان
پودر هل۱ ق چای خوری برای هر لایه
کره۱۵۰ گرم
خامه صبحانهنصف پاکت
عسل۳ ق غذا خوری
شیر عسلی۱.۵ قوطی

 

همچنین ببینید: طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا

 

طرز تهیه باقلوا یخچالی

مرحله اول: مخلوط کردن کره و خامه

ابتدا باید کره و خامه وعسل و شیر عسلی را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید دقت کنید نباید مواد بجوشد و در حد گرم شدن و ذوب شدن کره کافی است این مواد برای چرب کردن مواد میانی هر لایه است.

مرحله دوم: لایه اول

لایه اول بیسکویت پتی بور را باید داخل غذاساز ریخته و خوب پودر کنید یا داخل نایلون بریزید و خوب پودری کنید و به آن گردو را اضافه کنید حالا با ملاقه از مواد کره و خامه مرحله اول اضافه کنید تا مواد کمی چسبنده شود دقت کنید مواد باید مسنجم باشد و اگر خیلی شل شد دوباره مغزیجات بزنید و اگر سفت بود دوباره از مخلوط کره، حالا یک ظرف را بردارید و کف آن نایلون انداخته و مواد لایه اول را داخل آن ریخته و با ته استکان یا گوشتکوب فشرده کنید.

مرحله دوم: لایه دوم

برای لایه دوم پودر نارگیل را به همراه ۱/۳ لیوان پودر قند و هل خوب مخلوط کنید و از مواد کره بریزید تا کمی چسبنده شود و بعد روی لایه اول قرار دهید و با گوشتکوب خوب شکل دهید تا فیکس شود.

مرحله سوم: لایه سوم

برای لایه سوم نیز باید پودر پسته آسیاب شده را به همراه پودر قند و هل خوب مخلوط کنید و از مواد کره و خامه بریزید تا کمی انسجام پیدا کند و بعد روی لایه قبلی ریخته و شکل دهید تا روی هم حسابی فیکس شود.

مرحله چهارم: تهیه باقلوا یخچالی

در انتها با برس روی مواد کمی از مخلوط کره بزنید و مغزیچات دلخواه بپاشید و با وردنه بکشید تا مغزیجات روی باقلوا فیکس شود و بعد برای ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و بعد نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید و بعد به صورت لوزی برش بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه باقلوا هندی

 

فوت و فن های دستور پخت باقلوا یخچالی

  1. می توانید از بیسکویت ساده یا کاکائویی به دلخواه استفاده کنید.
  2. می توانید برای روی باقلوا از مغزیجات استفاده نکنید ولی ظاهر شیکی پیدا می کند.
  3. می توانید شیر عسلی را از فروشگاه یا لوازم قنادی ها تهیه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا

از
4
دیدگاه