طرز تهیه شیرینی نخودچی با کره و روغن جامد بدون فر و استراحت ویژه نوروز

طرز تهیه شیرینی نخودچی با کره

 

شیرینی نخودچی یکی از شیرین نوروزی می باشد و استفاده از کره و روغن جامد یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه شیرینی نوروزی می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه این شیرینی را تهیه کنید. شیرینی نخودچی با کره بسیار نرم و پنبه ای می باشد که شما می توانید این شیرینی را با انواع قالب های مخصوص شیرینی نخودی تهیه کنید. شما می توانید از خلال پسته یا زعفران یا خرفه استفاده کنید و روی شیرینی بریزید. بهتر است از آرد نخودچی خانگی استفاده کنید و یا اگر از بیرون تهیه می کنید حتما با کیفیت تازه باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نخودچی با کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد نخودچی۵۰۰ گرم
پودر قند۱۷۰ گرم
ترکیب کره و روغن جامد۱۸۰ گرم
آرد سفید۳ ق غذا خوری
پودر هل۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نخودچی با کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ۳ ق غذا خوری از آرد نخودچی بردارید و به آن آرد سفید اضافه کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید تا یکدست شود. کره را ذوب کنید باید بن ماری کنید و دوغ آن را بگیرید، بدین صورت که یک کتری را روی حرارت قرار دهید و کره را داخل کاسه بریزید و روی کتری قرار دهید و زمان دهید تا کره ذوب شود و باید کف یا همان دوغ روی کره را بگیرید. کره را بعد از بن ماری کرده را در ظرف ریخته و در یخچال قرار دهید تا دوباره خودش را بگیرد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره و روغن جامد را داخل کاسه بریزید و پودر قند الک شده و را اضافه کنید و با همزن برقی برای ۷ الی ۸ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود، حتما در طول هم زدن دور گیری کنید تا همه مواد به خوبی و به صورت یکدست هم بخورد. در ادامه باید به آرد پودر هل تازه سابیده شده را اضافه کنید و کم کم به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: ورز دادن خمیر

آرد را کم کم اضافه کنید و ابتدا با قاشق هم بزنید و بعد دستکش انداخته و برای ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود، فقط دقت کنید که با کف دست خمیر را ورز ندهید و از نوک انگشت استفاده کنید. خمیر را نیازی به استراحت ندارد و بعد خمیر را بین دو نایلون باز کنید و با کاتر دلخواه خود برش بزنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نخودچی با کره

در ادامه شعله پخش کن را از قبل باید روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و بعد شیرینی های کاتر زده را داخل تابه بکه از قبل دو لایه کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و به دلخواه خلال پسته یا خرفه روی آن قرار دهید. درب تابه را بسته و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا شیرینی پخته شود. برای پخت در فر نیز باید ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۵ درجه زمان دهید تا شیرینی پخته شود و بعد صبر کنید تا خنک شده و از روی تابه بردارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی نخودچی با کره بدون استراحت

  1. اگر از تابه معمولی برای پخت استفاده می کنید دمکنی را فراموش نکنید.
  2. کاغذ روغنی را حتما به صورت دو لایه قرار دهید تا زیر شیرینی سری ته نگیرد.
  3. حتما آرد باید ۳ الی ۴ بار الک شود.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه