با زرده تخم مرغ چه شیرینی درست کنم؟ شیرینی با زرده خام و گردو

طرز تهیه شیرینی با زرده تخم مرغ

 

شاید برای شما پیش بیاید که یک سری شیرینی برای نوروز تهیه کردید و از سفیده استفاده شده و است و زرده ها باقی مانده است و نمی دانید با چیکار کنید پس دست به کار شوید این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید که فوق العاده پفکی و نرم است و برای عید نوروز یکی از بهترین گزینه می باشد. شما بنا به مقدار زرده ی که دارید می توانید مقادیر را دو برابر یا نصف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی با زرده تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نخودچی

 

مواد لازم

زرده تخم مرغ۴ عدد
پودر قند۱۱۰ گرم
عصاره وانبل۱ ق چای خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
گردو خرد شده نگینی۱/۲ تا ۱ لیوان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی کشمشی

 

طرز تهیه شیرینی با زرده تخم مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید و به کمک ترازو یا یک لیوا دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. گردو ها را باید به طوری خرد کنید که آسیاب و پودری نباشد و کمی دندان گیر باشد.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید زرده تخم مرغ را به همراه پودر قند و وانیل داخل یک کاسه با همزن برقی برای ۷ الی ۸ دقیقه خوب هم بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم شود  در حین همزدن دورگیری کنید تا کاملا یکدست هم بخورد و حالت فرم گرفته داشته باشد و رد پره های همزن روی مواد بماند.

مرحله سوم: افزودن گردو

در ادامه باید پود رهل و گردو را به مواد اضافه کنید و مواد را خیلی آرام فولد کنید تا ترکیب شود. کف سینی فر باید کاغذ روغنی قرار دهید و با کمک قاشق از مواد به صورت گلوله بردارید و روی سینی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی با زرده

و بدین ترتیب همه شیرینی با فاصله از هم روی سینی قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا شیرینی ها پخته شود و دقت کنید اصلا نباید تغییر رنگ دهد وگرنه بوی ناخوشایندی می گیرد بعد صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از سینی جدا کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی مشهدی

 

فوت و فن های دستور پخت شیرینی با زرده تخم مرغ

  1. روی شیرینی اصلا نباید تغییر رنگ دهد و باید سفید باقی بماند.
  2. زمانی که از فر خارج می کنید داخل شیرینی کشدار و نرم است و بعد از این که سرد شود خودش را می گیرد.
  3. حتما مواد با فاصله باشد زیرا بعد از پخت کمی پهن می شود.
  4. مقدار افزودن گردو کاملا سلیقه ای است.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نارگیلی

از
2
دیدگاه