طرز تهیه زولبیا رنگی در 3 طعم مختلف به روش قنادی

طرز تهیه زولبیا رنگی

 

زولبیا یکی از شیرینی های سنتی ماه مبارک رمضان می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و این بار قرار است مدل مجلسی آن را به روش قنادی ها به شما یاد دهیم که امسال بسیار ترند می باشد و شما می توانید برای افطار خود تهیه کنید. زولبیا رنگی از سه طعم مختلف یا ۴ طعم تهیه می شود شما می توانید از زعفران و پودر کاکائو و … رنگ خوراکی استفاده کنید و این زولبیا را به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زولبیا رنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه زولبیا و بامیه

 

مواد لازم

نشاسته گل۱ لیوان
ماست ترش۱/۲ لیوان
روغن جامد۱ ق مربا خوری
آرد گندم۲ ق مربا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
گلاب۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو، زعفران، شربت آلبالو با پودر لبوبرای طعم دار کردن و رنگی کردن زولبیا

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۱ لیوان
آب۱/۲ لیوان
گلوکز۱ ق غذا خوری
آبلیمو۱ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لگیمات

 

طرز تهیه زولبیا رنگی

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت بار را تهیه کنید برای این کار شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و کمی هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و دیگر هم نزنید و بگذارید با جوشیدن شکر در آب حل شود و شروع به غلیظ شدن کند و زمانی که به قوام رسید آبلیمو و گلوکز را نیز اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا به غلظت برسد، دقت کنید میزان غلظت شربت باید در حد عسل رقیق باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه نشاسته گل و ماست را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته کاملا داخل ماست حل شود، آرد و روغن را نیز داخل یک کاسه دیگر باهم مخلوط کنید و هم بزنید به مخلوط نشاسته اضافه کنید و در ادامه بیکینگ پودر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: رنگی کردن زولبیا

برای رنگی کردن باید مواد را به ۳ کاسه مساوی تقسیم کنید و به هر کدام کمی زعفران و پودر کاکائو و پودر لبو یا شربت آلبالو اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا رنگی شود و روی کاسه ها را با سلفون بپوشانید و صبر کنید تا عمل بیاید وقتی روی مواد حباب زد یعنی مواد حاضر است.

مرحله سوم: سرخ کردن زولبیا رنگی

مایه ی زولبیا را داخل قیف یا جا سسی بریزید، داخل یک تابه کوچک روغن ریخته و زمانی که داغ شد داخل روغن داغ شکل بزنید یا می توانید از یک رینگ گرد استفاده کنید و بعد از این که زولبیا سرخ و طلایی شد باید داخل شربت ولرم قرار دهید تا به خورد زولبیا برود و بعد داخل یک صافی بگذارید تا شربت اضافی خارج شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه گوشفیل

 

فوت و فن های دستور پخت زولبیا رنگی

  1. هر موقع مشاهده کردید که زولبیا تخت شد مقداری بیکینگ پودر یا جوش شیرین به مایه اضافه کنید.
  2. غلظت شربت بار در کیفیت نهایی زولبیا بسیار مهم است و استفاده از گلوکز باعث براق شدن زولبیا می شود.
  3. می توانید از شربت نعنایی برای رنگ سبز یا رنگ خوراکی به دلخواه استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: افطار چی بپزم؟

 

از
1
دیدگاه