طرز تهیه شیرینی خشک فرانسوی ساده و مدرن با مارمالاد

 

طرز تهیه شیرینی خشک فرانسوی

 

شیرینی ها همیشه یکی از جذاب ترین قسمت مهمانی ها هستند که شما می توانید برای دورهمی یا عید نوروز این شیرینی خشک فرانسوی را تهیه کنید. این شیرینی نیاز به ترازو دارد زیرا بسیار خوش طعم و درجه یک است و اگر می خواهید مثل قنادی ها یک شیرینی تهیه کنید یک ترازو کوچک تهیه کنید و شیرینی های عید یا خشک را به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی خشک فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نخودچی

 

مواد لازم

آرد۱۶۰ گرم
نشاسته ذرت۶۰ گرم
پودر قند۳۵ گرم
کره۱۲۵ گرم
شیر۱ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر ژله توت فرنگی۱۵ گرم
رنگ خوراکی قرمز۱ الی ۲ قطره

مواد لازم برای مارمالا توت فرنگی

توت فرنگی۲۵۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
گلوکز۱ ق سوپ خوری
پودر ژلاتین۱ ق چای خوری
آب سرد۲ ق سوپ خوری
جوهر لیمو۱ نوک ق چ یا اب لیمو ترش تازه ۱/۲ق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی چنگالی

 

طرز تهیه شیرینی خشک فرانسوی

مرحله اول: تهیه مارمالاد

توت فرنگی های شسته شده را با مخلوط کن پوره کنید در قابلمه ریخته و شکر را اضافه کنید مواد که جوش آمد گلوکز را اضافه کنید و مرتب هم زده پودر ژلاتین را روی آب سرد بریزین و بذارین اسفنجی بشه بعد از این که مواد کمی به غلطت رسید ژلاتین اسفنجی شده را اضافه کنید خوب هم بزنید تا در مامارمالاد حل شود و جوهر لیمو یا اب لیمو ترش اضافه کنید و هم زده مواد یه جوش که خورد حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود سپس برای مابین شیرینی ها ازش استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد شیرینی

آرد ،نشاسته ذرت،پودر قند،پودر ژله آسیاب شده،نمک ،کره سرد مکعبی خورد شده را یا داخل کاسه همزن بریزین و با دور کند تا مواد شبیه به خورده نان شود می توانید با دست نیز این مواد را مخلوط کنید ولی بهتر است به خمیر گرمای دست را انتقال ندهید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

سپس رنگ قرمز را با زرده تخم مرغ و شیر مخلوط کنید ۲_۳ قطره اسانس توت فرنگی هم بزنید و خوب مخلوط کنید این مواد را به مخلوط مواد داخل کاسه اضافه و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود و سپس با دست به صورت خمیر را جمع کرده و در نایلون گذاشته و در یخچال یک ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی خشک فرانسوی

در ادامه خمیر را مابین دوتا کاغذ روغنی باز کرده و با کاتر دلخواه برش زده و در سینی فر قرار دهید فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه گازی یا ۱۶۰ برقی به مدت حدودا ۱۵ دقیقه قرار دهید شیرینی نباید تغییر رنگ دهد و بعد بین شیرینی ها را با مارمالاد تهیه شده پر کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی کشمشی

 

فوت و فن های دستور پخت شیرینی خشک فرانسوی

  1. برای پخت در توستر نیز دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. برای قسمت پرتقالی نیز باید همه مراحل را تکرار کنید و از رنگ نارنجی استفاده کنید.
  3. اگر خمیر را خیلی با دست ورز دهید شیرینی در نهایت خشک می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی گردویی

از
1
دیدگاه