طرز تهیه شیرینی با مارمالاد سیب و توت فرنگی جدید و مدرن

طرز تهیه شیرینی با مارمالاد

 

شیرینی های سنتی و خشک بسیار پر طرفدار و محبوب هستند و شما می توانید با مارمالاد سیب یا توت فرنگی یا هویج این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. این شیرین ظاهر بسیار جذابی دارد و برای عید نوروز یکی از شیرینی فوق العاده به حساب می آید. این شیرینی خشک ماندگاری خوبی دارد و می توانید داخل ظرف دربسته نگهداری کنید. شما می توانید با یک قالب ساده چین دار این خمیر را کاتر بزنید و بین خمیر مارمالاد دلخواه قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی با مارمالاد سیب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی اسکار

 

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۱/۳ لیوان
روغن مایع۱/۳ لیوان
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد۱ و ۱/۳ لیوان
مارمالاد سیب یا دلخواهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی ساق عروس مازندرانی

طرز تهیه شیرینی با مارمالاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید و کنار قرار دهید. مارمالاد از یخچال بیرون قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه پودر قند و وانیل با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ شود و حتما بین کار دو گیری کنید تا بوی تخم مرغ به خوبی گرفته شود سپس روغن را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه بیشتر آرد را به همراه بیکینگ پودر اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود دقت کنید بسته به نوع ارد ممکن است کمتر یا بیشتر ارد مصرف شود پس باید آرد را کم کم اضافه کنید و مواد را با لیسک جمع کنید یا می توانید نوک انگشت برای جمع کردن استفاده کنید ولی نباید ورز دهید.

مرحله چهارم: پخت شیریینی با مارمالاد

در ادامه خمیر را بین دو نایلون باز کنید و با کمک یک کاتر گرد ساده یا دالبری خمیر را برش بزنید و یک ظرف خمیر مارمالاد قرار دهید و آرام تا کنید ولی نباید بگذارید خمیر بشکند و بعد داخل سینی فر قرار دهید، فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. حالا سینی را در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ الی ۱۲ دقیقه با دمای  ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح شیرینی ها نیز پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی ۵ دقیقه ای بدون فر

 

فوت و فن های دستور پخت شیرینی با مارمالاد

  1. وقتی از فر خارج کردید از روی سینی بردارید چون اگر سرد شود بخاطر مارمالاد به کف سینی می چسبد و جدا کردنش سخت می شود.
  2. موقع سرو کمی پودر قند روی شیرینی ها الک کنید.
  3. بهتر است از آرد قنادی استفاده کنید و آرد را کم کم بریزید افزودن زیادی آرد باعث خشکی خمیر می شود.
از
1
دیدگاه