طرز تهیه خمیر پاستا ایتالیایی خانگی ساده با آرد گندم و تخم مرغ

طرز تهیه خمیر پاستا

 

تهیه آن در منزل کار بسیار ساده و متفاوتی می باشد که شما به راحتی می توانید تهیه و از خوردن یک پاستا بسیار خوشمزه لذت ببرید. همان طور که می دانید نام پاستا با ایتالیا گره خورده است و همه ما با نام پاستا به یاد این کشور می افتیم این خمیر معمولا بدون خمیر مایه تشکیل می شود و به صورت ورقه و یا اشکال مختلف درآمده است، پاستا یکی از اصلی ترین غذاهای ایتالیایی است و به دو دسته پاستا خشک و تازه تقسیم می شوند و می توان گفت در هر مورد بیش از ۱۳۰ مدل وجود دارد. در قرن ۱۴ استفاده از پاستا ها بسیار محبوب شد زیرا در سفرهای طولانی می توانستند همراه خود ببرند که اتفاقا از طریق همین سفرها بود که پاستا وارد کشورهای دیگر شد. در زمان گذشته خمیر پاستا ها را با دست و بدون دستگاه ساعت ها ورز می دادن و روی نوار هایی وصل می کردند تا خشک شود. بعد از کشف گوجه فرنگی و وارد شدن آن در قرن ۱۶ به ایتالیا وارد فرهنگ غذایی این کشور شد و شرح اولین سس های گوجه فرنگی از اواخر فرن ۱۸ می باشد. امروز در پارسی دی خمیر پاستا ایتالیایی خانگی ساده با آرد گندم و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
آرد گندم۱.۵ پیمانه
نمک۱ ق مربا خوری

طرز تهیه خمیر پاستا خانگی با آرد گندم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا آرد را الک کنید و روی سطح کار بریزید وسط آرد را گود کنید به طوری که تخم مرغ ها را وسط آن بریزید و با چنگال کمی تخم مرغ ها را هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس در ادامه نمک را نیز روی تخم مرغ ها بریزید.

مرحله دوم: ورز دادن

حالا تخم مرغ و آرد را شروع به مخلوط کردن کنید تا کم کم خمیر بدست بیاد خمیر کمی سفت است ولی اصلا بهش آب اضافی نزنید بهتر است دست های خود را کمی مرطوب کنید خمیر را خوب باز و بسته کنید و ورز دهید و یا می توانید ۱۰۰ بار به سطح کار بکوبید تا خوب مخلوط و یکدست و نرم شود.

مرحله سوم: استراحت

بهتر است ۱۵ دقیقه خمیر ورز بخورد و شما سعی کنید از دو دست برای ورز دادن استفاده کنید تا دست شما اذیت نشود وقتی خمیر نرم شد و کاملا منسجم شد و اصلا حالت پودری نداشت خمیر را داخل یک نایلون گذاشته و در دمای محیط به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله چهارم: وردنه کشی

بعد از گذشت نیم ساعت روی یک سطح کمی آرد بپاشید و خمیر را روی سطح گذاشته و به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید حالا هر قسمت را روی سطح با وردنه باز کنید بهتر است کمی آرد روی خمیر بپاشید تا وردنه کشی خوب انجام شود.

مرحله پنجم: تهیه خمیر پاستا

در ادامه خمیر پاستا را به شکل بیضی دربیاورید ( نازکی خمیر ۱ تا ۲ میل باشد ) و از دو طرف خمیر را رول کنید ( یعنی یک طرف را تا نیمه رول کرده و سپس طرف دیگر را رول کنید ) حالا با چاقو بدون فشار به خمیر برش های ۱ سانتی بزنید سپس ۳ قسمت دیگر را نیز به همین روال تهیه کنید حالا هر برش را باز کنید به همین راحتی پاستا ما حاضر شده و نیازی به خشک شدن ندارد و قابل استفاده می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه خمیر پاستا با آرد سمولینا

  1. شما می توانید از آرد سمولینا نیز برای تهیه این خمیر استفاده کنید.
  2. در مرحله باز کردن خمیر و رول کردن آن باید خیلی نازک باشد تا پاستای نازک و زیبایی داشته باشید زیرا پاستا را هر چقدر نازک تر بگیرید بهتر است چون در هنگام پخت کمی پف می کند.
  3. می توانید برای باز کردن خمیر از دستگاه مخصوص باز کردن پاستا و خمیر استفاده کنید.
  4. می توانید پاستا را بعد از بدست آمدن به شکل دلخواه در بیاورید.
  5. برای پخت آب را با نمک جوش بیاورید و خمیر را داخل آن ریخته و بلافاصله شروع به هم زدن کنید تا بهم نچسبد حدود ۲ الی ۳ دقیقه کافی می باشد.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه