طرز تهیه خمیر سمبوسه فوری و راحت بدون خمیر مایه و مخمر

طرز تهیه خمیر سمبوسه

 

یکی از کاربردی ترین خمیر ها می باشد که طرز تهیه آن بسیار راحت است. شما می توانید با تهیه این خمیر در منزل دیگر از خمیر های حاضری فارغ شوید. سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه ما ایرانی به ویژه جنوبی ها می باشد و بسیار خوش خوراک بوده و تهیه آن در منزل بسیار راحت است بخصوص بچه ها که عاشق سمبوسه هستند. سمبوسه را با نان های حاضری یوفکا یا نان لواش تهیه می کنند اما سمبوسه با خمیر دست ساز خانگی یک طعم و مزه دیگری دارد. خمیر سمبوسه را حتما یاد بگیرید چون بسیار پرکاربرد می باشد زیرا می توانید با کمی خلاقیت چیزهای مختلفی با آن تهیه کنید. خمیر سمبوسه نباید پف کند باید نازک باشد خیلی ها سمبوسه را با خمیر جادویی درست می کنند ولی در اصل خمیر سمبوسه باید نازک و بدون پف باشد. امروز در پارسی دی خمیر سمبوسه بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد شیرینی پزی۴ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آب ولرمبه مقدار لازم

طرز تهیه خمیر سمبوسه

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا آرد را با نشاسته ذرت مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس داخل ظرفی ریخته و به آن نمک و روغن مایع را اضافه کنید و با دست هم بزنید تا ماننده شن ریزه شود.

مرحله دوم : افزودن آب ولرم

مقدار آب ولرم گفته نشد زیرا با توجه به آرد های مختلف ممکن است کم یا زیاد شود باید در حدی آب بریزید که خمیر جمع شود. آب ولرم را کم کم اضافه می کنیم ( آب اصلا نباید داغ باشد در حدی که دست گرمایش را احساس کند ولی نسوزد) و با دست خوب ورز می دهیم تا خمیر مثل توپ جمع شود.

مرحله سوم : ورز دادن خمیر

خمیر را روی سطح کار آرد پاشی شده قرار دهید و با دست به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید و چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید یا می توانید خمیر را ۱۰۰ بار روی سطح کار بکوبید تا نرم و لطیف شود.

مرحله چهارم : آماده سازی خمیر سمبوسه

خمیر را به چونه های مساوی تقسیم کنید و داخل یک سینی آرد پاشی شده قرار دهید و روی آنها را بپوشانید و بمدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بگذارید تا خمیر سمبوسه استراحت کند تا نرم شود. برای تهیه سمبوسه مواد را از قبل آماده کنید هر چانه را باز کنید و از مواد سمبوسه داخلش قرار دهید و خمیر را جمع کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید فقط در نظر داشته باشید خمیر سمبوسه دست ساز کمتر از نان لواش روغن می برد یا می توانید خمیر سمبوسه را در فر نیز حاضر کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خمیر سمبوسه خانگی

  1. برای تمامی مراحل می توانید از غذاساز با تیغه خمیر زن استفاده کنید.
  2. زمانی خمیر حاضر است که حالت کشسانی داشته باشد و بافت آن یکنواخت باشد.
  3. اگر آب را بیش از حد ریختید دوباره کمی آرد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
27
دیدگاه

  • Setayesh ۳ سال پیش

    لایک طلایی 😍

    پاسخ
  • عروس ۴ ماه پیش

    میشه از آدر برنج بجاش استفاده کرد؟یا نشاسته ی سیب زمینی؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۴ ماه پیش

      نه اصلا برای طعم مزه خمیر خوب نیست از ارد گندم یا شیرینی پزی

      پاسخ